مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از آمادگی این دستگاه برای اهدای زمین‌های موقوفه در جهت ساخت مسکن محرومان در شهرستان‌های سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.

آمادگی آستان قدس رضوی برای اهدای زمین مسکن محرومان

به گزارش قدس آنلاین، بختیاری که در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، افزود: آستان قدس رضوی در راستای تحقق اهداف محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان برای واگذاری زمین مورد نیاز واحدهای‌های مسکونی ۶۰ متری در استان‌های خراسان رضوی آمادگی مشارکت دارد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه اخیر کمیته امداد و آستان قدس رضوی مقرر شده این مساعدت به سه استان خراسان تسری پیدا کند.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح هرگز حقوق موقوفه نادیده گرفته نخواهد شد، اظهار داشت: این طرح گامی در جهت افزایش بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی خواهد بود.

به گفته وی با این طرح قطعاً پس از ارایه گزارش موقوفات، رغبت واقفین نیز بیشتر خواهد شد و مردم تمایل بیشتری به وقف پیدا خواهند کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توجه به نیت واقفان، افزایش درآمد موقوفه و هزینه‌کرد درآمد موقوفات در جای خودش را از رسالت‌های آستان قدس رضوی در بخش موقوفات برشمرد و گفت: با این اقدام از ظرفیت‌های مردمی به بهترین نحو در جهت ترویج و نشر فرهنگ رضوی گام برداشته خواهد شد.  

تصویب آیین نامه خدمت یاری «خادمان متخصص علمی»

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این جلسه همچنین از تصویب آیین‌نامه خدمت یاری خادمان متخصص علمی به جهت افزایش تعداد خادمان افتخاری بارگاه منور رضوی خبر داد.

بختیاری افزود: خدمت یاری در قالب «زائرمحوری» یکی از سیاست‌های جدید آستان قدس رضوی در عمل به ابلاغ منشور هفتگانه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی است که در این راستا برنامه‌هایی با محوریت محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سیاست باید خدمت به زائران بارگاه منور رضوی «از مبدأ تا مبدأ» مدنظر قرار بگیرد، گفت: در راستای تحقق این برنامه نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

به گفته وی این در حالی است که تاکنون فقط در استان‌های دارای موقوفه آن هم با توجه به شرایط موقوفات، نمایندگی آستان قدس رضوی وجود داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضرورت توسعه خدمت یاری با توجه به حکم رهبر معظم انقلاب را از دیگر اهداف راه اندازی نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در تمام استان‌های کشور برشمرد و اظهار داشت: این مهم باعث شد تا محدودیت جذب خدام در آستان قدس رضوی برداشته شود.

خدمت رسانی ۴۰ هزار خادم افتخاری

بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار خادم مفتخر به خدمت افتخاری در بارگاه منور رضوی هستند، افزود: با اجرای سیاست جدید «خدمت‌یاری خادمان متخصص علمی» برای حضور ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیون خادم مفتخر به خدمت این بارگاه منور در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی هم اکنون هر خادم باید ۶ ساعت در هفته و ۲۴ ساعت در هر ماه در این بارگاه حضور داشته باشد که با طرح جدید خدمت یاری این الزام به ۶ ساعت خدمت ماهانه در بارگاه منور رضوی و ۱۸ ساعت در هر نقطه از کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومین فقط با نام خادمی امام رضا(ع) در هر نقطه از کشور جزو خدمت خادمان افتخاری بارگاه رضوی لحاظ خواهد شد گفت: این طرح زمینه استفاده از ظرفیت نامحدود خادمان متخصص در همه زمینه‌ها را فراهم خواهد کرد.

جذب خادمان افتخاری متخصص

وی از اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای جذب خادمان افتخاری متخصص علمی، فرهنگی، مهندسی، اقتصادی و اجتماعی خبر داد و گفت: مطمئن هستیم عاشقان این امام همام با نام امام رضا(ع) در خدمت به محرومان نیز کم نخواهند گذاشت.

گفتنی است در ابتدای این جلسه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی نیز یاد کرد و گفت: ۱۴ اسفند سالگرد از دست دادن فردی است که اسوه مجاهده و مبارزه در راه حق است، کسی که با اخلاص در کار، خدمات ارزشمند و ماندگاری در جای جای آستان قدس رضوی از خود به یادگار گذاشته است.

در این جلسه همچنین درخواست‌های از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی نیز مطرح شد که ساخت میقات الرضا(ع) برای اسکان زائران جزو بیشترین تقاضاها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.