مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی نسبت به عدم بدهی دولت به این سازمان هشدار داد و گفت: این موضوع می تواند یک مشکل امنیتی برای کشور ایجاد کند.

پرداخت نکردن مطالبات تامین اجتماعی مشکل امنیتی ایجاد می کند

قدس آنلاین - رحمت ا... حافظی در گفت و گو با خبرنگار ما در تشریح این خبر گفت: زمانی که  کارم را در تامین اجتماعی شروع کردم میزان مطالبات این سازمان از دولت حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که این رقم به هنگام منفک شدنم از سازمان به حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان رسید و طبق آخرین گزارش هایی که دارم در حال حاضر بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از دولت بابت تعهداتی که ایجاد کرده است، طلب دارد.

وی با اشاره به این که بدهی  ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی جای تامل جای نگرانی دارد ، تصریح کرد: اهمیت این رقم در حالی بیشتر روشن  می شود که بدانیم کل بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها ، مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و... حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است. 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شورای شهر تهران با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی تا کنون دو دوره ۳۰ ساله را پشت سر گذاشته است، افزود: این موضوع  نشان می دهد که نمودار درآمد سازمان به سمت پایین و نمودار هزینه هایش  به سمت بالا در حرکت است که نقطه تلاقی این دو نمودار نقطه ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی است بنابراین بدهی چند هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی موضوع بسیار حساسی است و دولت باید خیلی فوری برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی  تصمیم بگیرد چرا که اگر این روال ادامه یابد با توجه به این نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه این سازمان هستند ممکن است یک مشکل امنیتی برای کشور  ایجاد کند .

حافظی خواستار دخالت های لازم در موضوع بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شد و گفت : این مساله باید هرچه سریعتر انجام گیرد تا مشکل حل شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.