رشتخوار- عضو شورای شهر جنگل از توابع رشتخوار گفت: با دستور صریح مقام معظم رهبری بعد از ۴ دهه، آرزوی دیرینه مردم جنگل در زمینه دستیابی به اسناد مالکیت برآورده شد.

بعد از ۴ دهه مردم جنگل صاحب خانه های خود شدند

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت :مردم شهر جنگل با وجود سابقه تاریخی دیرینه قبل از دستور مقام معظم رهبری هیچگونه سند مالکیت رسمی نسبت به منازل و مستحدثات قدیمی و موروثی خود نداشتند.

وی گفت: موضوع بعنوان یک معضل مزمن نزدیک چهار دهه است که گربیانگیر عامه مردم در این شهر شده بود.

عضو شورای شهر جنگل گفت:در سی سال گذشته مردم جنگل بدلیل عدم مالکیت قانونی حتی اجازه ایجاد و تغییر کاربری اراضی خود را نداشتند و به راحتی قادر به دریافت پروانه ساختمانی یا تسهیلات بانکی نبودند که امروزه این مشکل حل شده است.

حسینی با ذکر این که این تضییع حقوق مالکیت مردم جنگل به دوران ستم شاهی بر می گردد گفت: در دوران پهلوی فردی به نام تیمور تاش تمامی منطقه جنگل را تحت عنوان پلاک ۵۰ به نام خود ثبت کرده بود که بعد از پیروزی انقلاب به تملک بنیاد مستضعفان در آمده بود.

وی با تقدیر از تلاش های شورای شهر جنگل برای پی گیری این مطالبه مهم مردم گفت:در پی دستور صریح رهبری، جلسات کارشناسی متعدد با مسئولان بنیاد مستضعفان در کشور و استان  خراسان رضوی انجام شد که این امر منجر به آغاز عملیات نقشه برداری و انعقاد قرار داد ثبت و واگذاری املاک به مالکان در جنگل شد.

حسینی گفت: صدور اسناد مالکیت باعث افزایش رونق اقتصادی در منطقه شده و زمینه اشتغال زایی جوانان را فراهم کرده است.

وی گفت: بخش جنگل دارای ۱۹ روستا، دو دهستان و یک شهر است که بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم آن کشاورز و دامدارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.