ایلام - به منظور جلوگیری از انحلال دانشکده قرانی ایلام، کمپین حمایتی از این دانشکده تشکیل شد.

 انحلال دانشکده علوم قرآنی ایلام خوشایند نظام و کشور نیست

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی بود که طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر انحلال و تعطیلی دانشکده علوم قرآنی ایلام مخابره شده بود.

دانشجویان این دانشکده برای جلوگیری از انحلال آن، دبدارهایی را با مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام و استاندار ایلام انجام داده و تجمع اعتراض آمیزی را درمقابل استانداری ایلام بر پا کردند.

حجت الاسلام والمسلیمن "محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دردیدار با دانشجویان دانشکده قرآنی که در دیماه سال جاری صورت گرفت با اشاره به این مسئله، که تدوین مصوبه ای در اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه برای بهره مندی شهرهای که از لحاظ سنت وقف و مشارکت مردم در امور خیریه ضعیف هستند، لازم و ضروی است، گفت: استان ایلام از لحاظ موقوفات و درآمدهای وقفی بهره چندانی ندارد، لذا باید سازمان اوقاف و اور خیریه از استان های معین که از این درآمدها برخوردارند برای موارد خاص این چنینی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: بنا به نامه ها و مطالبات پیشین نسبت به این موضوع، بنده مسئله را با استانداری مطرح کرده، و استاندار ایلام با ماندن دانشکده در مکان فعلی موافقت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم مدیریت برنامه و بودجه استانداری هیچ نیازی به این مکان هم ندارد، اما اینکه چرا تا این حد به تخلیه این مکان اصرار دارند معلوم نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: انحلال دانشکده علوم قرآنی ایلام خوشایند نظام و کشور نیست، لذا در جهت واگذاری مکان با استانداری رایزنی های نهایی را انجام خواهم داد اما سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید در تأمین امکانات و فراهم نمودن شرایط بهتر برای تحصیل دانشجویان اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.