تبریز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم تشییع و تدفین 9 شهید گمنام در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

فضای آذربایجان با حضور شهدا عطرآگین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه الزهرا(س)، مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر و منور ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود و بار دیگر استشمام عطر شهادت در شهرهای استان ساری و جاری خواهد شد.

عزت‌الله جعفری با اشاره به اینکه درخواست‌های متعددی برای تدفین شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد، تاکید کرد: پیرو بازدیدهای به عمل آمده، شهرهای تبریز (مرکز آموزش حضرت ولیعصر(عج) ناجا و منطقه پدافند هوایی)، ترکمن‌چای، خسروشاه، گوگان و پادگان آموزشی عجب‌شیر مورد تائید کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.

 جعفری افزود: از پیکرهای مطهر این شهدای گمنام، پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز آموزش ولیعصر(عج) ناجا، یک شهید گمنام در منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور،دو شهید گمنام در شهر ترکمن‌چای، دو شهید گمنام در شهر خسروشاه، دو شهید گمنام در شهر گوگان و یک شهید گمنام در پادگان آموزشی عجب‌شیر تشییع و تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره برنامه‌ها و مراسم استقبال از پیکرهای شهدای گمنام خاطر نشان کرد: برنامه‌ها و مراسم متعددی برای استفاده مضاعف از وجود این مقربان مقام شهود پیش‌بینی شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس،از عموم مردم خاصه جوانان و نوجوانان، مسؤولان نهادها، ادارات و سازمان‌ها همچنین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران درخواست کرد که با حضور پرشور در برنامه‌های پیش‌بینی شده، موجبات اجلال و اعظام مضاعف این کبوتران آسمانی باشند.

وی با تاکید بر احداث یادمانی باشکوه و در خور شأن شهدای والامقام گفت: امید آن داریم که با همکاری همه نهادها، دستگاه‌ها و ادارات بتوانیم برنامه‌های تدارک دیده شده را به نحو احسن انجام دهیم و بیشترین بهره را از فیوضات این آلاله‌های گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس ببریم.

 جعفری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب، دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و به خصوص شهدای گمنام اظهار داشت: تنها راه نجات و پیشرفت کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین پیروی از آرمان‌های والای حضرت امام راحل و شهدای والامقام و عمل به منویات و فرامین مقام عظمای ولایت است.

به گفته جعفری با تدفین پیکرهای مطهر این ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، استان آذربایجان‌شرقی مفتخر به وجود ۱۸۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۵۳ نقطه خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده از این قرار هستند:

* مراسم استقبال روز دوشنبه ۹ اسفندماه، ساعت ۸:۳۰ صبح از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی(ره) تبریز، سالن حجاج.

*مراسم شبی با شهدا، روز دوشنبه ۹ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره).

*مراسم تشییع، روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدا به طرف میدان ساعت تبریز.

*مراسم تشییع و تدفین، روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه تبریز، مرکز آموزش حضرت ولیعصر(عج) ناجا و منطقه پدافند هوایی روز پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه در شهرهای ترکمن‌چای، خسروشاه، گوگان و پادگان آموزشی عجب‌شیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.