سمنان- وزیر بهداشت با اشاره به موضوع تحریم‌های دارویی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران گفت: ما برای تهیه داروها از آخرین دستاوردهای بشری استفاده می‌کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امروز کمبود داروهای خارجی از ۳۰۰ قلم به کمتر از ۳۰ قلم در کشور کاهش‌ یافته است.

تحریم های دارویی اثری بر کشور ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: تحریم‌های دارویی هیچ اثری بر جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بدترین شرایط تحریم نیز مشکل زیادی برای مردم کشورمان ایجاد نشده است اضافه کرد: تحریم اسلحه‌ای ناکارآمد بوده و بیشتر از آن که برای ما مشکلی ایجاد کند شبیه شوخی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی وابستگی به کشور خاصی از جمله آمریکا نداریم تصریح کرد: بازارهای متعددی پیش روی کشورمان وجود دارد که می‌توان از آن بهره جست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ترامپ هنوز در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا مستقر نشده است و هنوز از وضعیت مطلع نیست.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب همواره از جانب آمریکا تحریم بودیم و بود و نبود ترامپ هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا ایجاد نکرده است و ایران نیز وابستگی دارویی به آمریکا ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: انتخابات آمریکا موضوع خیلی بزرگی نیست و نباید آن را خیلی بزرگ جلوه داد.

وی با اشاره به اینکه ایران بیش از ۳۰ سال است از سوی آمریکا تحریم بوده است افزود: بود و نبود ترامپ تغییری در سیاست‌های آمریکا ایجاد نمی‌کند و همواره شرایط یکنواخت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.