چابهار- رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز ابتدایی، خبر داد.

برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز ابتدایی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس توافقنامه‌وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان و طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان ۶ تا ۱۴ ساله مقاطع ابتدایی کشور که از آغاز سال تحصیلی امسال شروع شده بود تاکنون برای ۶ میلیون دانش آموزان ابتدایی از مجموع ۷ میلیون نفر با پوششی موفقیت آمیز انجام شده است و این برنامه ملی تا هر زمانیکه تمام دانش آموزان کشور را تحت پوشش قرار دهد ادامه خواهد داشت.

دکتر حمید صمدزاده در همایش کشوری مدیران سلامت دهان ودندان دانشگاههای کشور در چابهار گفت: مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید در مدارس آغاز شده است و در بسیاری از حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی همکار در طرح، مرحله وارنیش فلورایدتراپی تمام شده که امیدواریم در پایان این طرح ۱۰ درصد دانش آموزان کشور دندان بدون مشکل (ترمیمی وکشیدنی )داشته باشند.

صمدزاده تاکید کرد: مدیران سلامت دهان ودندان برنامه دندانپزشک خانواده برای شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت ومناطق محروم را با اهتمام بیشتری دنبال کنند و با گردآوری اطلاعات نیازهای مردم را شناسایی ودر نتیجه آن خدمات به مردم ارائه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان نیز گفت: دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه دهان ودندان و حجم اعتبارات در این حوزه در مقایسه با قبل غیر قابل مقایسه است.

دکتر زنگنه افزود: ارائه خدمات رایگان به مناطق روستایی در بخش دهان ودندان پس از طرح تحول سلامت از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که برای تحقق خدمات بیشتر بیش از ۳۰ واحد دهان و دندان در استان فعال است وبرخی از این واحدها به روزرسانی وتجهیز گردیده اند و جهت ارائه خدمات متمرکز به مردم مراکز تجمعی در استان راه اندازی گردیده است .

وی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تمام دانش آموزان ابتدایی طرح وارنیش فلوراید انجام گرفته است ودر حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای رتبه اول کشوری طرح وارنیش فلوراید می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.