معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسکو پیش نویس قطعنامه ضدسوری را در شورای امنیت وتو می کند.

روسیه قطعنامه ضدسوری را در شورای امنیت وتو می کند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر سافرونکوف معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل بامداد شنبه به  وقت مسکو در پایان نشست غیرعلنی شورای امنیت ویژه بررسی بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه به خبرنگاران گفت: روسیه پیش نویس قطعنامه ای که در آن مجازات هایی علیه سوریه با ادعای بکارگیری نیروهای سوری از سلاح شیمیایی پیش بینی شود، وتو می کند.

وی افزود: موضع خود را در این نشست به صراحت به شرکا اعلام کردم که اگر پیش نویس این قطعنامه به رای گیری گذاشته شود از طرف روسیه وتو خواهد شد و آنها نیز از این موضوع آگاه هستند.

سافرونکوف گفت: پیش نویس این قطعنامه از نتایج تحقیقات کارشناسان سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی جلوتر افتاده و در عین یکسویه بودن بر شواهد کافی پایه ریزی نشده است.

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: کمیسیون تحقیقات درباره موارد حملات شیمیایی در سوریه تحت فشار شدید قرار گرفته تا نتایج یکسویه تحقیقات درباره این حوادث ارائه دهد.

وی افزود: زمانی که کمیسیون مشترک تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی برای تحقیق در مورد حملات شیمیایی در سوریه تاسیس شد، تاکید کردیم که تحقیقات در مورد این حوادث باید بی طرفانه، واقع گرایانه و مستقل باشد.

سافرونکوف خاطرنشان کرد: به دلایل فشارهای شدید، این شرایط تامین نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.