مشهد دیگر فقط مختص خود مشهدی‌ها نیست و هر سال حدود ۳۰ میلیون زائر به آن رفت و آمد می‌کنند.

مشهد موضوع یک سریال تلویزیونی می‌شود

قدس آنلاین - سریال تلویزیونی «شهر بهشت» کاری از شهرداری مشهد با مشارکت شبکه‌های یک، ۲ و ۳ و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن آخوندپور تلاشی است در جهت اطلاع‌رسانی به زائران و مجاوران مشهد مقدس که در ۳۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تهیه و تدارک دیده شده است. 

کارگردان این مجموعه گفت: این سریال با رویکرد اطلاع‌رسانی و آموزش مضامین شهری و شهروندی تدارک دیده شده است. ما در این برنامه نمایشی سعی می‌کنیم با بیان دستاوردهای مختلف در حوزه شهری، حس امید و خودباوری و اعتماد ملی را در مخاطب بارور کنیم. بیان دارایی‌های یک شهر در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی مانند قطار شهری و حمل و نقل عمومی و فضای سبز در قالب یک اثر دراماتیک می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

وی ادامه داد: این‌گونه تولیدات معمولاً در قالب گزارش‌های خبری تهیه می‌شده است و این برای نخستین بار است که چنین برنامه‌ای با این نگاه و رویکرد در قالب نمایش تلویزیونی تولید می‌شود.

این کارگردان درباره پخش این برنامه از شبکه‌های سراسری افزود: مشهد دیگر فقط مختص خود مشهدی‌ها نیست و هر سال حدود ۳۰ میلیون زائر به آن رفت و آمد می‌کنند. به علاوه، بیان این اطلاعات با زبان سادة نمایش می‌تواند بخش عظیمی از این زائران را هدف قرار بدهد. زیرا زائری که از مشهد و خدمات شهری و شهروندی این شهر مطلع باشد، سفری راحت‌تر خواهد داشت. ضمناً موضوعاتی همچون قطار شهری، حاشیه‌نشینی ، حمل و نقل عمومی ‌و... که در این برنامه مطرح می‌شود، دیگر مختص مشهد نیست و این موضوعِ همه شهرهای بزرگ کشور است. این اطلاع‌رسانی‌ها باید به شکلی باشد که برای همه کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و قرار است به عنوان زائر به مشهد بیایند، کارایی داشته باشد. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.