اهواز _گروهی از پرندگان مهاجر طبق روال هر سال برای زمستان گذرانی وارد تالاب میانگران شهرستان ایذه شدند.

تالاب میانگران ایذه میزبان پرندگان مهاجر شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی پرندگان زمستان گذر در خوزستان نسبت به پارسال گفت: امسال ۲۳۵ هزار و ۵۸۰ قطعه پرنده در خوزستان شمارش شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به سرشماری پرندگان در ۱۷ ایستگاه در خوزستان افزود: در این سرشماری انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله انواع مرغابی از جمله خوتکا، نوک پهن، گیلار، مرمری، بلوطی، تنجه، فیلوش، آنقوت، غاز خاکستری، انواع حواصیل ها، انواع آبچیلیکیان، سلیمیان، باکلان ها، پلیکان، چنگر، لک لک، درنا شمارش شد.

وی با اشاره به حضور گونه های کمیاب پرندگان در تالاب های خوزستان گفت: امسال بیش از سه هزار و ۸۰۰ قطعه اردک بلوطی در هورالعظیم، سه هزار و ۵۰۰ قطعه اردک مرمری در تالاب شادگان و ۲ قطعه عقاب دم سفید در تالاب میانگران مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خوزستان را پرتنوع ترین استان از لحاظ گونه های پرنده عنوان کرد و افزود: از ۵۳۰ گونه شناسایی شده در ایران ۲۸۵ گونه در خوزستان مشاهده شده است.

به گفته وی، ارزش تالاب میانگران به قرار داشتن آن در میانه منطقه سردسیر و گرمسیر است که استراحتگاه پرندگان در زمان مهاجرت از شمال به جنوب است به ویژه اینکه تالاب گاوخونی اکنون خشک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.