اهواز-معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خوزستان به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و ظرفیت های بالای اقتصادی و علمی یکی از استان های مهم کشور برای توانمندسازی و بهره مندی از ظرفیت های بانوان این استان است.

ظرفیت های حضور بانوان در عرصه های مدیریتی از ویژگی های خوزستان است

به گزارش قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی در همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان که ظهر امروز شنبه هفتم اسفندماه در تالار دکتر پاک سرشت دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، به نقش آفرینی فداکارانه بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: زنان خوزستان نشان دادند در هر منطقه‌ای از عهده سخت‌ترین شرایط از جمله جنگ تحمیلی برآمده و این تجربه می‌تواند اعتمادی را به وجود آورد که در سطوح تصمیم‌گیری‌های کلان این استان می‌تواند نقش آفرینی کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده با اشاره به اینکه خوزستان باتوجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی همواره از مهم ترین استان‌ها در پدیده‌های سیاسی و اجتماعی بوده گفت:این استان در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور حضور موثری داشته است.

مولاوردی تصریح کرد: زنان در تاریخ پر فراز و نشیب ایران همواره پا به پای مردان در تحولات روزگار خود تاثیرگذار بودند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خوزستان به واسطه وجود دانشگاه‌های معتبر و ظرفیت‌های بالای اقتصادی و علمی یکی از مهمترین استان‌ها برای توانمندسازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های زنان این استان است. ورود تدریجی زنان به عرضه‌های مدیریتی یکی از مهمترین ویژگی‌های خوزستان است که جای خوشحالی دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده با بیان اینکه نقش زنان آن چنان که باید در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی، علمی و تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه مورد شناسایی واقع نشده است، اضافه کرد: نمی‌توان یک نسخه واحد برای پیشبرد اهداف مورد نظر درباره زنان کشور ارائه کرد ولی با توجه به شرایط موجود در استانی مثل خوزستان که از جوامع روستایی و شهری تا جوامع عشایری را در بر می‌گیرد، می‌توان برنامه‌ریزی‌های مشخص برای ارتقاء و توانمندسازی زنان به وجود آورد.
وی درخصوص اهمیت به تحصیل زنان گفت: ایجاد امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی و ورود به بازار کار به عنوان یک دغدغه مهم در استان قابل مشاهده است؛ استانی که شرایط اقتصادی بالایی برخوردار است اما در عین حال از انواع عدم تعادل‌ها و توسعه نامتوازن رنج می‌برد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده بابیان اینکه امیدواریم مجموعه این برنامه‌ها و طرح‌ها که در حال پیگیری و یا بعضاً به انجام رسیده است بتوانند سهم دولت را در این حوزه ادا کرده باشد تصریح کرد:هرچند که بسیار جای کار داریم و توجهی که باید به این حوزه و به‌ویژه به این استان خوزستان شود هنوز در حد، سطح و شایستگی‌های این استان و به‌ویژه زنان این استان نبوده است.

مولاوردی ادامه داد:  اما با شناختی که از وضعیت زنان استان به‌دست آورده‌ایم و با بررسی‌هایی که صورت گرفته است. امیدواریم در ادامه مسیر و در طول برنامه ششم توسعه که پنج سال آینده در دستور کار نظام خواهد بود، برنامه‌های جدی را به سمت توانمندسازی و بهره‌مندی جامعه به‌ویژه خوزستان که از ظرفیت‌های بالا و ناشناخته که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد را داشته باشیم.
وی اظهارکرد: پرهیز از نگاه‌های متعصبانه و احترام به موجودیت زن به عنوان انسانی آگاه و برابر با مردان می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای آموزش و ایجاد بستری عادلانه برای نقش‌آفرینی زنان در اداره خانواده و جامعه به وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.