بجنورد- معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی از اجرای طرح هادی در ۵۰ روستای استان از محل اعتبارات سفرمقام معظم رهبری خبر داد.

طرح هادی در ۵۰ روستای خراسان شمالی انجام شد

علی اکبر صابری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در سطح استان به ازای هر روستا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل سفرمقام معظم رهبری برای اجرای طرح هادی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در ۱۰۰ روستای استان درسال جاری دردست اقدام است، اظهارداشت: ازاین تعداد ۱۹ پروژه جدید و مابقی پروژه های نیمه تمام بوده که اولویت با پروژه های نیمه تمام است.

وی افزود: براساس برنامه پنجم برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۴ طرح هادی تهیه و تصویب شده است.

صابری با بیان اینکه اجرای طرح هادی در ۳۰۰ روستا نیز دردست اقدام است، خاطرنشان کرد: دوسوم طرح هادی دراین روستاها به پایان رسیده و مابقی دردست اجرا است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر در۴۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجراشده است.

وی ادامه داد: اعتبار اجرای طرح های هادی از محل اعتبارات استانی و ۸ درصداعتبار فرمانداری ها و دهیاری ها تامین می شود که درسال جاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شد که متاسفانه تخصیص خوبی صورت نگرفت.

وی یادآورشد: به زودی کمیته برنامه ریزی درشهرستانها با حضور فرمانداران و بخشداران برای جذب ۸ درصد به منظور توسعه روستایی و جلوگیری ازمهاجرت برگزار می شود.

صابری در پایان به نگهداری پروژه ها توسط دهیاران و شوراهای روستاها تاکید کرد و گفت: دهیاران و شوراها درنگهداری پروژه ها دقت داشته باشند و از حفاری های بی مورد جلوگیری کنند و درصورت ضرورت با تایید کمیسیون حفاری بلافاصله نسبت به ترمیم اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.