سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: طرح تحول نظام سلامت مشکلاتی دارد و اثرات آن در سطح جامعه باید بیشتر نمایان باشد.

طرح تحول نظام سلامت  نیاز به هم فکری و مشارکت بیشتر دارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان و خانواده که در سالن همایش‌های رازی دانشکده دندان پزشکی سمنان برگزار شد، گفت: طرح تحول نظام سلامت کار بزرگی بود که دولت یازدهم آن را به اجرا رساند.

همتی با بیان اینکه این طرح بزرگ نیاز به هم فکری و مشارکت بیشتر دارد اظهار کرد: در صورتی که هم فکری و مشارکت در این طرح کم شود مشکلات زیاد می شود، همانطور که هم اکنون طرح تحول نظام سلامت به مشکلاتی هم برخورده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات بوجود آمده در طرح تحول نظام سلامت گفت: وقتی به پزشکان و پیراپزشکان چندماه پرداختی خاصی نداشته ایم چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چه کسی پاسخگوی تعطیلی تدریجی بخش آنژیوگرافی و بخش قلب بیمارستان کوثر سمنان است؟

همتی در ادامه گفت: همکاران پزشک بنده نسبت به اوضاع کنونی معترض اند و امکانات پاراکلینیک، تجهیزات پزشکی، داروها و شرکت های طرف قرارداد دچار مشکل هستند.

عضو کمیسیون بهداشست و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت همکاری خوبی با مجلس دارد اما این همکاری باید گسترده تر باشد و اثراتش در اجرای طرح نمایان شود.

همتی با اشاره به اینکه رزیدنتی بیهوشی در مرکز استان سمنان در حال شکل گیری است اضافه کرد: یکی از خواسته‌های مردم مرکز استان سمنان براساس قوانین و روال معمول در کشور ایجاد دانشکده داروسازی است و امیدواریم بخش جراحی که به تعطیلی کشیده شده مجددا آغاز به کار کند.

وی تسریع در تکمیل بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر و تاسیس یک درمانگاه در شهرستان سرخه را ازخواسته های مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تکمیل پروژه های بهداشت و درمان در شهرستان سمنان دغدغه های مردم در این حوزه بیش از پیش کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.