کرمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد داده ایم مبنی بر اینکه دولت یک لایحه دو فوریتی به مجلس ارایه دهد تا نمایندگان بتوانند برای بخشی از خساراتی که به مردم وارد آمده است، به دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شود.

دولت در ارایه لایحه دوفوریتی خسارات سیل ها کاهلی می کند

به گزارش قدس آنلاین، شهباز حسن پور در خصوص میزان خسارات سیرجان و بردسیر از سیلاب های اخیر، گفت: متاسفانه خسارات سیل اخیر در استان کرمان بالا بود اما با مدیریت و آمادگی که ستادها و نهادهای استان داشتند، تلفات انسانی در استان کرمان نداشتیم.

وی عدم وجود تلفات جانی از سیل های اخیر را یکی از موفقیت های استان کرمان دانست و اظهار کرد: خساراتی که وقوع سیل های اخیر در شهرستان های سیرجان و بردسیر تا کنون برآورد شده است حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از غیر قابل استفاده بودن برخی از مدارس این دو شهرستان خبر داد و تصریح کرد: باید دانش آموزان این مدارس را به مدارس امن دیگری منتقل کرد.

حسن پور به خسارات ایجاد شده در بخش کشاورزی این دو شهرستان اشاره و عنوان کرد: سیل ها خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان این دو شهرستان وارد کرده است و متاسفانه به علت سهل انگاری کشاورزان به دلیل بیمه نکردن بخشی از مزارع و باغات کشاورزی، خسارات قابل توجهی به مردم کشاورز این منطقه وارد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان سیرجان و بردسیر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند، که با توجه به فصل سرما مشکلات عدیده ای برای این خانوارها ایجاد شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت تدبیری در این خصوص در کوتاه ترین زمان بیندیشد، اذعان کرد: پیشنهادی در مجلس بنده مطرح نمودم مبنی بر اینکه دولت یک لایحه دو فوریتی به مجلس ارایه دهد تا نمایندگان بتوانند برای بخشی از خساراتی که به مردم وارد آمده است، به دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شود.

حسن پور از کاهلی دولت برای ارایه چنین لایحه ای سخن به میان آورد و ابراز کرد: متاسفانه دولت لایحه دو فوریتی به مجلس ارایه نداد و چنانچه دولت اقدام نکرد، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی یک طرح دو فوریتی ارایه دهد تا بخشی از خساراتی که به مردم وارد آمده است، جبران کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز همدردی با مردم خوزستان، اعلام کرد: بایستی مسایل و مشکلات همه استان ها را مدنظر قرار دهیم و به مشکلات همه هموطنانمان در همه نقاط ایران توجه نموده و عزم خود را برای رفع آنها با وحدت و همفکری حل و فصل نماییم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواستی از دولت داشتم، مبنی بر اینکه ماده ۱۰ و ۱۲ در اختیار ستاد حوادث کشور قرارداده تا با فوریت از این حوادثی که پیش می آید، رسیدگی جدی شود و یکی از اشکالاتی که به دولت و مجلس شورای اسلامی گرفته می شود، پول در اختیار سازمان مدیریت برنامه و بودجه می باشد اما ما کار را از استانداران، فرمانداران و بخشداران می خواهیم و توقع داریم که با سرعت انجام دهند در حالی که هیچ اعتباری در اختیار ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.