قزوین- سفیر افغانستان گفت: برگزاری جلسات با مسئولان و نمایندگان کشورهای خارجی در معرفی توانمندی های قزوین به جهان صورت می گیرد.

تعدادی از سفیران کشورهای خارجی با ظرفیت های اقتصادی قزوین آشنا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود نصرتی بعداز ظهر شنبه در نشست سفیران کشورهای خارجی با مدیران شهری قزوین به برگزاری اجلاس جاده ابریشم و اجلاس شهرداران آسیایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جلسات گامی اثرگذار در معرفی توانمندی های قزوین به جهان بود که در توسعه مبادلات با کشورهای خارجی نیز اثر گذار است.

وی با بیان اینکه توسعه روابط بین المللی در اولویت است، افزود: در این زمینه ظرفیت صنعتی، کشاورزی و گردشگری مطلوبی داشته ایم که باید از آن ها در جهت رونق اقتصادی استفاده شود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه فعالیت بین المللی با کشورهای جاده ابریشم در دستور کار است، افزود: براساس رای‌گیری میان شهرهای مجمع جهانی شهرهای اسلامی، قزوین مسئولیت این مجمع را برعهده گرفته و در حال حاضر ۷۳ شهر عضو این مجمع شده‌اند.

وی ادامه داد: از تمام سفرای خارجی برای سفر به استان قزوین و آشنایی با توانمندی‌های این استان دعوت می‌شود چراکه بستر توسعه مبادلات را فراهم خواهد کرد.

شهردار قزوین از تاسیس موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین و عضویت وزیر امور خارجه کشور در هیئت امنای این موزه خبر داد.

نصیر احمدنور، سفیر افغانستان نیز در این نشست به تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی در قزوین اشاره و اظهار کرد: در این سفر با ظرفیت هایی ویژه از استان قزوین آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه حضور سفرای خارجی در این استان به دلیل همجواری آن با پایتخت آسان است، افزود: در کنار بازدید از آثار تاریخی این منطقه، با صنایع و توانمندی های اقتصادی این استان نیز آشنا شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.