اصفهان- رییس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرارگاه رفع محرومیت در استان اصفهان از ۷ ماه پیش راه‌اندازی شد که در این قرارگاه بسیج جامعه پزشکی برای رفع محرومیت از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

بسیج جامعه پزشکی برای رفع محرومیت از هیچ تلاشی فروگذار نیست

محسن حجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هشتم اسفند سالروز قشر بسیج جامعه پزشکی، افزود: هشتم اسفند سال ۶۴ در پی حملات وحشیانه عراقی ها تعداد زیادی از پزشکان سفیدپوش کشورمان به شهادت رسیدند و از آن تاریخ این روز به عنوان روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی از سال ۷۵ تشکیل و از سال ۷۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، ادامه داد:بسیج جانعه پزشکی در بخش های فرهنگی، امداد و درمان، محدودیت زدایی و آموزش و پرورش نیروی انسانی خدمت رسانی می کند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: تنها جایی که در آن بحث سیاسی و سیاسی بازی  جایگاهی ندارند بسیج جامعه پزشکی است، زیرا در این بخش همه برای رفع مشکلات پزشکی مردم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  قرارگاه رفع محرومیت در استان اصفهان از ۷ ماه پیش راه‌اندازی شد که در این قرارگاه بسیج جامعه پزشکی  برای رفع محرومیت از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.
حجتی یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج را جذب حداکثری نیرو دانست و گفت: در حال حاضر دیگر بسیج بیست میلیونی نداریم بلکه بسیج متشکل از ده‌ها میلیون نفر است و هر کسی که با نظام جمهوری اسلامی مشکلی نداشته باشد در هر جناح با هر تیپ و قیافه‌ای می‌تواند عضو بسیج باشد و برای نظام جمهوری اسلامی دل بسوزاند.

وی یکی از نیازهای بسیج جامعه پزشکی را  پرداختن به طب سنتی خواند و یادآور شد:  از مشکلات پیش روی طب سنتی پزشکانی هستند که اعتقاد به طب سنتی ندارند و در مقابل بعضی از پزشکان نیز طب سنتی را مورد تاکید قرار می دهند، البته در این بین دخالت افراد بی‌سواد و سودجو در طب سنتی و اسلامی را شاهد هستیم که کلاس طب تلفیقی برای رفع این مشکلات در حال برگزاری است.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اقشار مختلف بسیج با توجه به اخلاص و تخصص اقشار بسیج می‌توانند به برطرف شدن مشکلات جامعه کمک شایانی داشته باشند، بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج نیز تلاش کرده تا با اقدامات خود از مشکلات جامعه در حوزه سلامت بکاهد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش‌های سیاست‌های نوین جمعیتی در قالب کرسی آزاد اندیشی برای دانشگاهیان، طلاب و اساتید گفت: برنامه‌های آموزشی برای ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اصفهان تشکیل شده و مدرسان این سازمان به موضوعاتی همچون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و طلاق، دیابت و غیره پرداخته‌اند.

حجتی اظهارکرد: حمایت از پایان‌نامه‌ها و مخترعین پزشکی را در برنامه تحقیق و پژوهش انجام می‌دهیم و در خصوص حمایت‌های مادی این افراد را به برخی نهادها معرفی می‌کنیم.

وی تشکیل حلقه‌های صالحین بسیج و تشکیل شورای فضای مجازی و هیئت‌های اندیشه ورز به صورت اتاق فکر را از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.