رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با بازگشایی حج و عمره، این حرکت دوباره آغاز شود و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم. جامانده های عمره سال ۹۴ هم در اولویت اعزام قرار می گیرند .

سهمیه دانشگاهیان جاماندگان عمره ۹۴ حفظ می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از لبیک، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی گفت:  حج و زیارت و بعثه مقام  معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به دانشگاهیان دارند و سهمیه خاصی برای عمره به ما اختصاص داده اند.

جامانده های عمره سال ۹۴ هم در اولویت اعزام قرار می گیرند

وی افزود: امیدواریم با بازگشایی حج و عمره، این حرکت دوباره آغاز شود و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم. جامانده های عمره سال ۹۴ هم در اولویت اعزام قرار می گیرند و حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

با اشتیاق دانشگاهیان اعزام عتبات تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد یافت

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود که شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات تا اردیبهشت ماه انجام شود امابا توجه به اشتیاق و تماس های مکرر دانشگاهیان اعزام این دوره تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه پیدا می کند و دوره هفدهم اعزام را در تابستان ۹۶ برگزار خواهیم کرد. در حال حاضر ۱۳ کاروان در نجف اشرف، ۱۳ کاروان در کربلای معلی و تعدادی هم در کاظمین مستقر هستند .

ارائه تسهیلات سفر عتبات به دانشگاهیان

وی ادامه داد: وام با کارمزد ۴ درصد در اختیار دانشگاهیان قرار می گیرد. برای سفرهای هوایی یک و نیم میلیون و برای سفرهای زمینی ۱ میلیون با یک ضامن رسمی مورد تائید بانک به زائرین اعطا می شود.

بیشترین گروه اعزامی متاهلین هستند

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در ۵ گروه پسران مجرد، دختران مجرد، متاهلین، اساتید و کارمندان دانشگاه ها اعزام داریم. دختران مجرد و پسران مجرد در بازه های زمانی مختلف اعزام می شوند، یعنی همزمان اعزام نخواهند شد. در کاروان دختران مجرد روحانی و همسر ایشان به عنوان معینه کاروان حضور دارند.

وی ادامه داد: بیشترین گروه اعزامی ما متاهلین هستند که جدیدا ازدواج کردند و یا قصد دارند زندگی مشترک خود را در عتبات آغاز کنند. بیش از ۲۰۰ نامه در این دوره به دست من رسید که می خواستند به جای گرفتن مراسم عروسی به کربلا مشرف شوند و بسیاری از آنها ماه عسل را سفر به کربلا انتخاب می کنند.

فقیهی افزود: این ارزشی برای نظام است چون جوانان دانشگاهی به سفرهای زیارتی و اهل بیت(ع) عشق دارند، والا با همین هزینه می توانند کشورهای دیگر هم بروند اما زیارت عتبات را انتخاب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در اعزام زوج ها با کسانی است که تازه عقد کرده اند، در عمره، برای زوج ها مراسم ازدواج هم برگزار می کردیم، اما سرزمین عراق را برای برگزاری این مراسم مناسب نمی بینیم.

سبک زندگی فاطمی؛ شعار سال عتبات دانشگاهیان

فقیهی افزود: هر ساله شعاری برای عمره و عتبات داشتیم که شعار سال بود. امسال با توجه به آنکه ابتدای سال ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بود و پایان سال هم ولادت ایشان است، شعار ما «سبک زندگی فاطمی» است و برنامه ها و مسابقات هم حول محور این شعار برگزار می کنیم.

۸ ماه در سال اعزام داریم

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ۷۵ درصد از اعزام ما کسانی هستند که برای اولین بار عتبات دانشگاهیان می روند؛ اما اگر در بعضی تاریخ ها ظرفیت هم داشته باشیم از کسانی که قبلا از طریق ستاد اعزام شده اند هم اعزام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۸ ماه اعزام به عتبات داریم و بعد از پایان دوره شانزدهم، در ماه مبارک رمضان درخرداد ماه ثبت نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را انجام خواهیم داد.

برای دانشجویان مشمول با همکاری نظام وظیفه مجوز خروج صادر می شود

فقیهی ادامه داد: با همکاری سازمان نظام وظیفه و با تفاهم نامه ای که با این سازمان داریم، دانشجویان مشمول که از طریق ستاد به عتبات اعزام می شوند را به صورت سیستمی به این سازمان معرفی می کنیم و با وثیقه ای که می گذاریم برای دانشجویان مشمول مجوز خروج از کشور صادر می شود. این در حالی است که اگر دانشجویان غیر از سیستم ما عتبات بروند، باید وثیقه سه میلیونی بگذارند.

استقبال دانشگاهیان از اعزام به عتبات در ایام نوروز

وی یادآورشد: تعداد زیادی از دانشگاهیان و اساتید خواستار اعزام در ایام نوروز هستند، به طوری که مثلا برای یک تاریخ و برای کاروان ۳۸ نفره ۲۴۰۰ نفر ثبت نامی داشتیم که مجبور به قرعه کشی هستیم. تعدادی برای عتبات نوروزی انتخاب شدند که در این ایام با افزایش قیمت هم روبرو خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.