اصفهان- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: در سال جاری اصفهانی ها ۵۷ میلیارد تومان به نیازمندان طرح های اکرام ایتام، محسنین، بیماران صعب العلاج، خانواده های زندانیان و افراد از کار افتاده تحت حمایت امداد این استان کمک کردند که این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴ درصدی کمک های مردم اصفهان به کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، هادی بنائی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مشارکت خیران در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بوده است، افزود: در این مدت بیش از ۲۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان از مشارکت خیران در قالب صندوق صدقات جمع آوری شده که این میزان کمک در بخش هایی شامل: خرید و بازسازی مسکن، جهیزیه وکمک های موردی دراختیار اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: استان اصفهان رتبه دوم کشور را از نظر میزان کمک خیران درحوزه صندوق صدقات دارد.

بنائی با بیان اینکه هفت هزار و۲۲۹ فرزند سرپرست ازکار افتاده و بیمار در قالب طرح محسنین و هفت هزار و ۱۴۹ یتیم درطرح اکرام ایتام تحت پوشش این نهاد هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون خیران این استان ۱۴میلیارد و۲۰۰میلیون تومان با مشارکت در طرح اکرام ایتام و۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در قالب طرح محسنین به فرزندان نیازمند کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۲ مددجوی روستایی وشهری کمتر از ۱۲ هزار نفر با مشارکت خیران خانه دارشدند، تصریح کرد:۷۸۰ میلیون تومان از خرید این واحدهای مسکونی از اعتبارات امداد، ۹۳۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات ۱۵میلیون تومانی بانک ها و یک میلیارد و۲۵۰میلیون تومان با هزینه خیران خریداری شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون هشت میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان برای خرید۱۶۰مسکن شهری هزینه شده است، افزود: دو میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان این هزینه از اعتبارات امداد، ۴ میلیارد ریال از طریق تسهیلات و یک میلیارد و۹۲۰میلیون تومان این هزینه هم با مشارکت خیران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهدای۵۵۱ عدد بخاری گازی با ارزش ۱۲۰میلیون تومان، ۴۶۴ بخاری نفتی با ارزش ۵۳ میلیون تومان، توزیع مخزن آب با ارزش ۵۰ میلیون تومان و واگذاری ۱۰۰ آب گرمکن به ارزش۴۰ میلیون تومان به مددجویان بیان داشت : این وسایل عمدتا به افراد بی بضاعت روستاهای غرب استان تحویل شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی امداد از ابتدای سال تاکنون گفت: بامشارکت ۵۰ درصدی خیران دراین مدت، ۶ هزارمددجوی تحت حمایت این نهاد درقالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

هادی بنائی اظهار کرد: دراین مدت به منظور تقویت روحیه معنوی این نیازمندان۳۰۰ مددجوی تحت پوشش هم با مشارکت خیران، به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان از اهدا بسته های سبدغذایی به دو هزار و۵۱۲کودک کمتر از ۵ سال در این این استان خبرداد و تصریح کرد: این بسته های غذایی بایک میلیارد و۱۲۲میلیون تومان هزینه به این کودکان نیازمند اهداشده که حدود۲۰درصداین مبلغ را نیکوکاران استان پرداخت کردند.

وی درادامه به پرداخت ۱۱میلیاردو۲۵۰میلیون تومان حق بیمه مددجویان  تحت پوشش تا ۹ماهه امسال اشاره کردو افزود:کمیته امداد یکی از چهار سازمان بیمه گر کشور محسوب می شود که بیش از۵۸هزار مددجواستان اصفهان را تحت پوشش بیمه درمانی خود قرارداده و تاکنون ۱۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان حق بیمه بابت ۱۸هزار مدد جوی تحت پوشش  به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی به تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

وی با اظهار اینکه برای چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجادشده است، افزود :در این مدت دو هزار و ۸۷۲ نفر با در یافت وام اشتغال به خود کفایی رسیده اند.

هادی بنائی تصریح کرد :۴۳درصداز در یافت کنندگان تسهیلات  اشتغال زنان سر پرست خانوار و ۵۷ درصد آقایان هستند.

وی از اجرای طرح یاوران قرآن هم در این نهاد خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان و به منظور تربیت حافظان قرآنی، ۱۵۰نفر سهیمه ثبت نام مددجو داریم.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: حافظان قرآن در این طرح علاوه بر در یافت شش میلیون تومان وام بلاعوض به سفر های زیارتی مشهد مقدس وکربلای معلی هم اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال کمیته امداد برای حمایت و تامین حداقل امکانات رفاهی و معیشتی خانوار های تحت پوشش، جشن نیکو کاری و طرح سین سخاوت را بر گزار می کند، افزود: انتظار داریم با مشارکت گسترده مردم بیش از سه میلیارد تومان کمک نقدی درجشن بزرگ نیکو کاری برای فرزندان و خانوادهای بی بضاعت  استان جمع آوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.