یک خبرگزاری غربی اعلام کرد که به نسخه ای از گزارش سازمان ملل درباره نحوه دُور زدن تحریم ها توسط کره شمالی دست یافته است.

گزارش سازمان ملل درباره نحوه دُور زدن تحریم ها توسط کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد به نسخه ای از گزارش سازمان ملل متحد دست یافته است که بر اساس آن کره شمالی با مکانیسم خاصی از طریق شبکه ای از شرکت های خارجی تحریم های وضع شده علیه خود را دور می زند.

گزارش مذکور در این باره اعلام کرد: کره شمالی از طریق شبکه پیچیده ای از شرکت های خارج از این کشور و به واسطه دست رسی نسبی پیونگ یانگ به نظام بانکی بین المللی، توانسته است از تحریم های سازمان ملل علیه خود بگریزد.

رویترز در ادامه اعلام کرد: پیش نویس این گزارشِ ۱۰۰ صفحه ای که توسط کارشناسان سازمان ملل تهیه شده است نشان می دهد که برخی از شرکت ها و نهادها با کمک عوامل مجرّب و آموزش دیده خود، در جابجائی پول، افراد و یا بعضی اجناس به انتقال برخی اقلام از مرزهای میان کشورها مبادرت می ورزند.

گفتنی است، پیونگ ‎‏یانگ تاکنون قادر به آزمایش موفقیت‌ آمیز یک موشک بالستیک قاره‌پیما نشده است. اما در سال ۲۰۱۶ به شکل بی‌ سابقه‌ای انواع موشک‌ های خود را آزمایش کرد تا قابلیت‌ های آن ‏‌ها را برای حمل کلاهک هسته‌ ای ارزیابی کند.

در این راستا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

شایان ذکر است، کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی و هسته ای این کشور، به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش علیه «پیونگ یانگ» به انجام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.