۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 507403

بر اساس آخرین گزارش‌های ثبت شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران تا هفته پایانی بهمن‌ماه، در مقایسه با روند تغییرات سطح پوشش برف کل کشور با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد سطح برفی واقعی، ‌در حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

افزایش ۲ برابری سطح پوشش برفی کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد سطح پوشش برفی کشور در بهمن ماه امسال با دو برابر افزایش به حدود ۴۷۰ هزار کیلومتر مربع رسیده است.

به گزارش وزارت نیرو، بر اساس آخرین گزارش‌های ثبت شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران تا هفته پایانی بهمن‌ماه، در مقایسه با روند تغییرات سطح پوشش برف کل کشور با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد سطح برفی واقعی، ‌در حدود ۲ برابر افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: میزان آب معادل برف نیز از ۸ میلی‌متر با ۸۷ درصد افزایش به ۱۵ میلی‌متر رسیده است.

این گزارش حاکی از آن است که سیمای پوشش برف کشور منتهی به ۲۳ بهمن ماه جاری نشان دهنده تمرکز پوشش برف بر روی شمال غرب کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس است.

بر اساس این گزارش، هسته‌های اصلی بارش برف منتهی به ۲۳ بهمن ماه ۹۵ بر روی ارتفاعات جنوب غرب استان آذربایجان غربی و غرب کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی بر روی استان‌های جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان ونواحی از استان کهکیلویه و بویر احمد در جنوب غرب کشور و دامنه‌های میانی البرز غربی در استان‌های گیلان و مازندران است.

طبق برآورد دفتر مطالعات پایه آب بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، سطح پوشش برفی واقعی کشور حدود ۴۷۰ هزار کیلومتر مربع است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.