۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 507405

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در آستانه تعطیلات نوروز و فرا رسیدن سال نو از شهروندان خواست برای جلوگیری از وقوع سرقت‌های خیابانی ضمن رعایت نکات امنیتی نهایت هوشیاری و مراقبت را داشته باشند.

سارقان خیابانی در کمین خریدهای نوروزی

قدس آنلاین - سردار بهمن امیری مقدم در گفت وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه مأموران انتظامی استان در این ایام با اجرای طرح‌های ویژه پلیسی اقدامات هوشمندانه‌ای را به منظور تأمین نظم و امنیت شهروندان در دستور کار خود دارند، گفت: با توجه به افزایش حضور شهروندان در خیابان‌ها و مراکز تجاری به منظور خریدهای نوروزی، خانواده‌ها باید در پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و وقوع سرقت‌ها به هشدارهای پلیس توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که می‌تواند حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر مشهد و دیگر شهرهای بزرگ استان را کنترل و از کندی عبور و مرور جلوگیری کند. ضمن آنکه در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی، شهروندان بایستی خودروهایشان را در پارکینگ‌های مجاز پارک کرده و از گذاشتن وسایل و کیف دستی داخل خودرو که برای سارقان وسوسه انگیز است، خودداری کنند.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: مأموران پلیس طی چند روز گذشته چند سارق مسافربرنما را در نقاط مختلف دستگیر کرده‌اند، اما به دلیل اهمیت سلامت ترددهای شهری، ضروری است شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا فرصت سوءاستفاده سارقان مسافربرنما فراهم نشود.

وی در ادامه بر هوشیاری شهروندان در نحوه استفاده از دستگاه‌های عابربانک و خودداری از قرار دادن شماره رمز در کنار کارت‌های بانکی و همچنین پرهیز از حمل مقدار زیادی وجه نقد تأکید کرد و گفت: اخیراً در جریان رسیدگی به دو پرونده مأموران کلانتری گلشهر و ۲۹ شیرازی مشهد، سه نفر سارق شیاد خیابانی را که در اطراف دستگاه‌های عابربانک کمین کرده و به بهانه کمک به افراد سالخورده در هنگام برداشت یا انتقال وجه از حساب بانکی وارد عمل می‌شدند و دست به سرقت می‌زدند را پس از ساعت‌ها کنترل و مراقبت‌های نامحسوس دستگیر کردند.

وی افزود: دو نفر از این سارقان خیابانی، از عاملان اصلی تهیه و توزیع قرص‌های روان گردان نیز بودند که بازجویی و تحقیقات بیشتر از آنان ادامه دارد.

سردار امیری مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد مالباختگان و سوژه‌های سارقان کیف قاپ و موبایل قاپی‌ها را خانم‌های جوان و نوجوانان کم سن و سال تشکیل می‌دهند، شهروندان و بویژه جوانان و نوجوانان باید در چگونگی حمل کیف دستی و استفاده از گوشی تلفن همراه هنگام تردد در خیابان، نکات حفاظتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد سارقان موتورسوار حتی کیف دستی و گوشی تلفن همراه شهروندان را از روی داشبورد و داخل خودروها ربوده‌اند، خواستار هوشیاری و دقت شهروندان برای جلوگیری از وقوع چنین سرقت‌ها شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌های پلیسی در رابطه باخودداری از ذخیره سازی عکس و فیلم‌های خصوصی در حافظه گوشی تلفن همراه، متأسفانه هنوز برخی افراد با سهل انگاری عکس و فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی خود را بر روی حافظه گوشی‌های خود ذخیره می‌کنند که به هنگام ربوده شدن گوشی تلفن همراهشان، دغدغه و مشکلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد می شود.

سردار امیری مقدم همچنین به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود مراقب بدل اندازان خیابانی و یا دستفروشانی که اقلام و اجناس تاریخ مصرف گذشته و تقلبی عرضه می‌کنند، باشند.

وی در همین حال از اجرای طرح‌های ویژه انتظامی و ترافیکی پلیس خراسان رضوی در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی به منظور برقراری نظم وامنیت اجتماعی خبر داد و تأکید کرد که مأموران پلیس در این ایام با جدیت بیشتری مراقب تحرکات بزهکاران و افراد متخلف خواهند بود.

سردار امیری مقدم ابراز امیدواری کرد که شهروندان همچون گذشته با همکاری و تعامل آگاهانه خود مأموران پلیس را در برقراری محیطی امن و سالم یاری رسانند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.