۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 507407

متهم که همسایه دیوار به دیوار مالباخته پیر است در بازجویی‌های فنی و تخصصی به برداشت از حساب پیرزن اعتراف کرد.

کلاهبرداری ۴۵ میلیونی دختر جوان از پیرزن همسایه

قدس آنلاین - پیرزن باورش نمی‌شد که پولی در حسابش نمانده باشد، او همیشه بعد از پرداخت تمام قبض‌ها چند میلیونی در حساب داشت، مستمری ماهانه‌اش را جمع می‌کرد تا اگر روزی نیاز مالی داشت دستش را جلوی کسی دراز نکند. اما آن روز با تعجب از کارمند بانک شنید که چند ده هزار تومان پولی در حسابش باقی نمانده و همه پول‌ها را طی ماه‌های اخیر خرج کرده است.پیرزن مانده بود چه کند که کارمند بانک او را کنار کشید و گفت که یک بررسی کلی از حسابش نشان می‌دهد که این پول صرف خرید اینترنتی شده است و وقتی شنید که پیرزن هرگز خریدی نداشته است او را به پلیس فتا راهنمایی کرد.

پیرزن پس از طرح شکایت با مرجوعه قضایی راهی پلیس فتا فریمان شد و کارشناسان این مرکز به بررسی موضوع پرداختند، بنا بر محاسبه پیرزن ۵/۴ میلیون تومان پول از حسابش کم شده بود، پولی که بررسی حساب پیرزن نشان می‌داد صرف خرید شارژ اینترنتی تلفن همراه شده است.

پیرزن به افسران پلیس فتا گفت که چند ماه قبل از دختر همسایه خواسته تا قبض‌های او را در یکی از عابربانک‌ها پرداخت کند. همین سرنخ کافی بود تا مأموران با استفاده از مهندس اجتماعی متهم را که دختری جوان بود شناسایی و بازداشت کنند.

متهم که همسایه دیوار به دیوار مالباخته پیر است در بازجویی‌های فنی و تخصصی به برداشت از حساب پیرزن اعتراف کرد و گفت: وقتی پیرزن از من خواست تا قبض‌ها را پرداخت کنم از فرصت استفاده کرده و اقدام به ایجاد رمز دوم برای عابربانک او کردم، در مراحل بعدی هم شماره‌های کارت را به خاطر سپردم و وقتی متوجه شدم که پیرزن با مسایل بانکی و اینترنتی آشنایی ندارد اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کردم به گونه‌ای که حسابش از دستم در رفته است.

دختر جوان همراه پرونده راهی دادگاه شد تا از اعتماد دیگران سوءاستفاده نکند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.