عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق معافیت مالیاتی کارمندان و کارگران یکسان در نظر گرفته شده بود، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان مالیاتی نقش اصلی را در تغییر این سقف در صحن مجلس بازی کردند.

افشای نقش ۲ رئیس در مصوبه ضدکارگری امروز مجلس دهم/بابت این تبعیض متأسفم

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت سقف حقوق دریافتی برای معافیت مالیاتی ۱.۵ میلیون  تومان در نظر گرفته شده بود و این معافیت مالیاتی در کمیسیون تلفیق بودجه به ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافت، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق امروز در صحن علنی مجلس اصلاحیه‌ای را برای  بند مذکور در گزارش کمیسیون مطرح کرد و با حمایت مستقیمی که از سوی رئیس سازمان مالیاتی انجام شد قسمت عمده‌ای از نمایندگان نیز به این موضوع رأی دادند و  مصوبه کمیسیون تلفیق تغییر کرد.

حسینی گفت: چندین سال است که بایستی سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارگران یکسان شود ولی متأسفانه در سال جاری نیز موفق به انجام این یکسان سازی نشدیم.

نماینده تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استدلال خاصی برای تغییر مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مطرح نشد، از تصویب سقف معافیت دوگانه برای حقوق‌بگیران ابراز  تأسف کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه یکی از موارد مطرح‌شده از کاهش سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران را موضوع کاهش درآمدهای مالیاتی دولت عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: به‌نظر بنده نباید سقف معافیت  مالیاتی دوگانه باشد، هرچند برای تصویب این بند در لایحه بودجه مشخص نشده است که چه‌مقدار در آمد مالیاتی برای دولت از محل کاهش سقف مالیاتی حقوق‌بگیران بخش خصوصی حاصل می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.