مشهد-هنوز پرونده هفته گذشته تأخیر پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل بارش برف بسته و ختم به خیر نشده که تأخیر چند ساعته پروازها در این فرودگاه دوباره خبرساز شده است.

بابت خبر های غرض ورزانه شکایت می کنم/فرودگاه مشهد روی باند تاخیر

مهناز خجسته نیا: لغو پرواز مشهد - تهران شرکت هواپیمایی کاسپین در روز جمعه باری دیگر موجب بلاتکلیفی مسافران این پرواز شد.

پرواز CPN۰۴۱ (کاسپین) که قرار بود ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را به سمت تهران ترک کند، با گذشت بیش از ۴ ساعت مسافرانش که اغلب آنان را خردسالان و کهنسالان تشکیل می‌دادند، در سالن انتظار فرودگاه سرگردان بودند و مسؤولان فرودگاه و شرکت مذکور بدون ارایه کمترین خدمات رفاهی به آن‌ها، از پاسخگویی به مردم خودداری می‌کردند.

رایزنی مسافران این پرواز از آن حکایت داشته که پرواز مذکور به دلیل شکسته شدن پنجره کابین خلبان هواپیمالغو شده‌ است.

پیگیری این خبر نیز حاکی است، از ۱۳۵ مسافر پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین مشهد - تهران ساعت ۱۶ و ۵۰دقیقه روز جمعه، سرانجام  ۱۰ نفر با هواپیمای تابان ساعت ۱۸ و ۵۰ نفر با هواپیمای آتا ۱۹ و ۱۰ دقیقه و ۱۵ نفر با شرکت ایرتور  و ۴۰ نفر با هواپیمای آسمان۲۰ و ۲۰ دقیقه و ۱۰ نفر با شرکت کاسپین عازم تهران شدند و ۱۰ نفر از مسافران هم بلیت خود را پس دادند.

شرط اول پرواز ایمن

این اتفاق در حالی روز جمعه دوباره در فرودگاه مشهد تکرار شد که مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی هفته پیش در جمع خبرنگاران خط و نشان‌هایی برای شرکت های هوایی کشیده بود و مدعی شد از این پس هیچ مسافری بیش از یک ساعت معطل نخواهد شد.

به همین سبب خبرنگار ما برای بررسی موضوع در ابتدای امر به سراغ مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی می‌رود.

قاسم زاده در گفت وگو با خبرنگار ما شرط اول پرواز هواپیما را ایمنی اعلام می‌کند و می‌گوید: وقتی هواپیمای شرکت هواپیمایی از نظر فنی امکان پرواز ایمن ندارد، اصرار فرودگاه برای پرواز غیر منطقی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه وقتی شیشه هواپیمایی شکسته و نمی‌تواند پرواز کند، بناچار پرواز لغو می‌شود، می‌افزاید: از طرف دیگر جایگزین کردن هواپیمای دیگری نیز خارج از توان شرکت‌های هواپیمایی است، بنابراین بناچار مسافران باید بین پروازهای دیگر تقسیم شوند که این کار نیز زمانبر است.

وی با بیان اینکه مسؤولان فرودگاه نیز هرگز حاضر نخواهند شد به جهت اصرار مسافران در انجام پرواز ریسک کنند، اظهار می‌دارد: تا زمانی که تمام شرایط برای پرواز ایمن فراهم نشود، اجازه نخواهیم داد پروازی صورت بگیرد.

این مقام مسؤول اما از برخی انتقادهای غیرمنصفانه نسبت به فرودگاه شهید هاشمی نژاد طی روزهای اخیر گلایه می‌کند و می‌گوید: از این پس نسبت به انتشار خبرهایی که با نیت غرض ورزانه به جهت تشویش اذهان عمومی صورت می‌گیرد، پیگیری قضایی خواهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.