۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 507506

وزیر راه و شهرسازی ثابت کردند طرح مسکن مهر مزخرف و فاجعه بوده و طرح مسکن اجتماعی ایشان که هیچ حلال زاده‌ای آن را به چشم ندیده داروی درد شکل لاینحل مسکن بوده است.

چاپلوسی هم حدی دارد

قدس آنلاین - آقای دکتر مهندس عباس آخوندی به هر مصیبتی که بود بار دیگر بر مسند رفیع وزارت تکیه زد و ایشان که قرار بود به موارد مهمی پاسخ دهد اظهاراتشان را به وسط نرسانده مورد به‌به و تأیید و تحسین قرار گرفتند و رأی  اعتماد گرفتند و سربلند و خوشحال و مغرور به مقر وزارتخانه بازگشتند. سر فراز و مباهی به ادامه خدمت پرداختند.

می‌گویند تقریباً از همان ابتدای پاسخگویی دکتر آخوندی آشکار بود عده‌ای به بهانه و به جای استیضاح قصد داشته‌اند او را دلگرم و در صندلیش تثبیت کنند .

نمی‌دانم چرا حافظه تاریخی مردم ایران ضعیف است و تاکتیک هایی از این قبیل را به یاد نمی‌آورد؟ مرحوم محمد مسعود این جور استیضاح‌ها را کیسه و لیف صابون کشیدن و پاک مالی و راحت و آسوده از مجلس بیرون کشیدن وزیران شهر به عدم کفایت سال های پس از شهریور ۱۳۲۰ می‌دانست و آن‌ها را مصنوعی می‌نامید و سفیداب با کیسه زبر حمام به بدن افراد در معرض اتهام و بدبینی اذهان عمومی...

وزیر با کفایت راه و شهرسازی سه بار استیضاح را گذراند. می‌گویند از بس فضای مجلس به نفع ایشان بود که عده زیادی از نمایندگان محترم در حین لحظاتی که جناب وزیر افاضه فیض می‌فرمودند حضور در جلسه را ضروری ندیدند و بیرون رفتند.

به هر ترتیب ایشان رأی  آورده‌اند، ثابت کردند که تصادف راه‌آهن در هفت خوان به ایشان و آن سامانه‌ای که اگر لکوموتیوران پشت فرمان لکوموتیو می‌مرد ترن را به مقصد می‌رساند ربطی نداشته و دست اجنه و پریان بوده است. ثابت کردند طرح مسکن مهر مزخرف و فاجعه بوده و طرح مسکن اجتماعی ایشان که هیچ حلال زاده‌ای آن را به چشم ندیده داروی درد شکل لاینحل مسکن بوده است.

ثابت کردند تحویل دادن یک رأس هواپیمای ایرباس که برای تظاهر به تدین و تقدس آن را به فضای مشهد مقدس فرستادند و طواف هم دادند مشکل هواپیمایی ما را حل می‌کند و جای نگرانی نیست.

هزار دلیل و برهان آوردند که مجلسیان با اکثریت آرا به ایشان رأی اعتماد دادند حالا جالب است که آقایی محترم به نام هاشم زایی نماینده مجلس از تهران گفته است: «من در سه هفته پیش برای بازدید از مسکن مهر به پردیس رفتم. راستش بیش از نیم ساعت نتوانستم آنجا را تحمل کنم! از بس فشار روحی به من آمد نزدیک بود راهی بیمارستان شوم همان جا گفتم باید در همین مسکن مهر پردیس، محمود احمدی نژاد و وزیر مسکنش را محاکمه و دادگاهی کرد. ۸۰ هزار خانوار درگیر این مجموعه یعنی یک شهر ۴۰۰ هزار نفری، ۱۵۰ هزار نفر هم الان جمعیت دارند که می‌شود یک شهر ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار نفری، اصلاً برای زیربنای آنجا فکری نشده، نه آب نه فاضلاب»

بنده رُک و راست می‌گویم ایشان دروغ می‌گوید زیرا شهرک پردیس به مراتب از تهران خویش ساخته‌تر است. من هر زمان به پردیس می‌روم آنجا را تهران قدیم می‌انگارم و از قدم زدن در آن شهر لذت می‌برم. جمعیت به قاعده‌  ای دارد و هوای پاکیزه و باد دایمی البرز فضای بسیار خوش نما و زیبایی دارد. تقریباً تمام تسهیلات در دسترس ساکنان است. تمام شهرک‌هایی که در طول این هشتاد سال در اطراف تهران ساخت شد و اکنون جزو تهران بزرگ است در ابتدای احداث وضعی عقب افتاده‌تر از شهرک‌های ساکن مهر داشتند. من بچه تهرانم و به یاد دارم در این شهر، در حول و حوش آن و حتی داخل شهر، در تپه‌های بهجت آباد چقدر حلبی آباد ساخته شده بود. به یاد دارم شهرک‌های اطراف تهران هر کدام شرکت برق خصوصی داشتند زیرا بنگاه مستقل برق تهران توانایی برق رسانی به شهرک‌ها را نداشت.

وظیفه وزارت مسکن و شهرسازی که متأسفانه در وزارت راه و ترابری ادغام شد فقط ساختن شهرک مهر بود. ایجاد شبکه آب و فاضلاب با وزارت آب و برق یا نیروست. وظیفه برق رسانی با همان وزارتخانه، احداث مدارس با آموزش و پرورش، بیمارستان و درمانگاه و اورژانس با وزارت بهداشت و هلال احمر است.

آقای نماینده محترم مجلس لابد از مسکن مناسب برخوردارند الحمدالله حقوق نمایندگان هم که دور و بر بیست میلیون تومان است. خبر ندارند مردم اجاره نشین و فاقد مسکن چه می‌کشند و اجاره خانه‌ها تا چه حدود سبد خانواده را خالی می‌کند. همین که اشاره می‌کند جمعیت مسکن مهر پردیس به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده نشان می‌دهد که مسکن مهر نیاز مبرم مردم است سیر از گرسنه خبر ندارد. اساساً حضرت دولت فعلی با طرح مسکن مهر برای مردم ایران عجیب و پر از راز و رمز است. مردم بیمار نیستند شهر تهران را رها کنند و بروند چهل کیلومتر دورتر از تهران در جایی که بنا به تعریف زشت و نارسا و اشرافی رئیس جمهوری فاصله گرفته از مردم کوه و کمر است. زندگی کنند.

گفته آقای رئیس جمهور، گفته ملکه ماری آنتوانت را به یاد می‌آورد که در بحبوحه قحطی نان در سال های نزدیک به انقلاب کبیر فرانسه گفته بود: چه مردم نفهمی که برای نان جوی سیاه و شور اینقدر غرولند می‌کنند چرا نمی‌روند کیک خامه‌ای و نان های شیرین به این خوش طعمی بخورند- بله مردم خیلی آرزو دارند در ویلاهای ولنجک و لواسان زندگی کنند اما ندارند و باید بروند در دل و کمر بیابان زندگی کنند. در هر صورت این نماینده مجلس راست نمی‌گوید و شهرک پردیس از مطلوب‌ترین و زیباترین شهرک‌های ایران است تا قبر ۱، ۲ و ۳ و ۴ انگشت چرا دروغ؟

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.