بندر عباس- فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پیام رزمایش ولایت 95 که در وسعتی بالغ بر دو میلیون کیلومتر مربع برگزار می‌شود، صلح و امنیت برای همه منطقه است.

ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه از اهداف رزمایش‌ ولایت 95 است

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار حبیب‌الله سیاری صبح یکشنبه در آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵ در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بر عرشه ناو در حال ساخت سهند، اظهار کرد: رزمایش ولایت ۹۵ که از نیمه بهمن‌ماه امسال در منطقه تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند تا مدار ده درجه و خلیج عدن آغاز شده است، در مرحله نهایی تا ۱۱ اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: این رزمایش در ادامه سلسله رزمایش‌های ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن ارتقای توان دفاعی کشور، دفاع از مرزهای ابی و منافع کشورمان، برقراری امنیت در گسترده دریاها، مقابله با تروریسم دریایی بخصوص در شمال اقیانوس هند، آزمایش کلیه سلاح‌ها و تجهیزات است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه از جمله اصلی‌ترین اهداف این رزمایش است، عنوان کرد: ایجاد امنیت در آبهای منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران به نفع همه کشورهای منطقه بوده و ما بارها در مأموریت‌های دریایی متنوع خود، به بسیاری از کشتی‌ها و شناورهای کشورهای مختلف کمک کرده‌ایم.

دریادار سیاری ادامه داد: محدوده گسترده این رزمایش از تنگه هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به قدری گسترده و وسیع است که برقراری امنیت و ثبات در آن یک راهبرد برای نظام جمهوری اسلامی است چرا که بسیاری از کشتی‌های تجاری کشورمان از این مسیر تردد می‌کنند.

وی وسعت تقریبی منطقه رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ را بیش از دو میلیون کیلومتر مربع عنوان کرد و گفت: انواع و اقسام تجهیزات نیروی دریایی از جمله یگان‌های متنوعی از زیردریایی‌ها در کلاس‌های مختلف، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی‌کننده اطلاعاتی و عملیاتی، انواع هواپیماها و بالگردها، پهبادها، گروه‌های موشکی، گروه‌های جنگ الکترونیک، یگان‌های مهندسی رزمی و تیپ‌های عملیات ویژه و تفنگداران در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: مرحله نهایی رزمایش ولایت ۹۵ که از یکشنبه و با رمز یا زهرا آغاز شده تا ۱۱ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

امیرسیاری همچنین گفت: موضوع آموزش به نیروها و انتقال تجربیات مختلف نیز به عنوان بخشی از اقدامات و فعالیت‌های محوری این رزمایش به طور مستمر پیگیری می‌شود تا بتوانیم مأموریت‌های خودمان در هر شرایط آب و هوایی و هر مقطع زمانی و مکانی در جهت صیانت از مرزهای آبی، منابع دریایی و منافع دریایی‌مان به خوبی اجرا کنیم.

وی در پایان به رشد توانمندی‌های کشورمان در حوزه دریا نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: ناوگروهی که هم اکنون از سوی نیروی دریایی کشورمان در آبهای آزاد بسر می‌برد، ۱۵ اسفندماه و پس از ۵ ماه دریانوردی مستمر در اقیانوس هند، آفریقا و اقیانوس اطلس به کشور باز می‌گردد که نشان‌دهنده توانمندی و رشد توانایی‌های ویژه نیروی دریایی کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.