گناباد-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان گناباد در قالب پشتیبان صادر شده است که از این لحاظ اداره میراث فرهنگی با ۷۵ درصد کل مجوزهای صادره رتبه اول را دربین سایر دستگاه ها در سال ۹۵ دارد.

 ۳۹ مجوز مشاغل خانگی توسط میراث فرهنگی در گناباد صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شناسایی گفت: شهرستان گناباد با دارا بودن رشته های متنوع صنایع دستی از جایگاه خاصی در سطح استان برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه سفال مند گناباد به عنوان شاخص ترین صنایع دستی شهرستان می باشد، افزود: روستای مند یکی از کانون های اصلی سفالگری کشور است و فرت بافی، گلیم بافی، صنایع چوبی، از دیگر رشته های صنایع دستی شهرستان می باشد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان گناباد در قالب پشتیبان صادر شده است که از این لحاظ اداره میراث فرهنگی با ۷۵ درصد کل مجوزهای صادره رتبه اول را دربین سایر دستگاه ها در سال ۹۵ دارد.

شناسایی اظهار داشت: در قالب این مجوزها تعداد ۱۱۳ هنرمند در قالب تحت پوشش جهت اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

وی افزود: این مجوز ها به منظور اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی صادر شده است و شامل رشته هایی چون نساجی سنتی، سفال و سرامیک، گلیم بافی، پوشاک سنتی، سوخت روی چرم و بافتنی های سنتی می شود. صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد، بنیاد شهید، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت دستگاه‌هایی هستند که نسبت به صدور مجوز مشاغل خانگی اقدام می نمایند. .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.