اصفهان- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به تشکیل۳۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس کاشان تاکید کرد: با همکاری دستگاههای دولتی و خصوصی باید موج مطالعه را به صورت عملیاتی و نه شعاری در جامعه ایجاد کرد.

۳۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس کاشان تشکیل شد

مصطفی جوادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: کاشان با ارایه ۶۰ طرح جزو ۵ شهر خلاق در ترویج کتابخوانی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه سرانه مطالعه در کشور ما یک رقمی و غیر قابل بیان است، گفت: با تلاش های انجام شده در شهر کاشان برای ترویج فرهنگ مطالعه، در حال حاضر سرانه مطالعه در این شهرستان به عدد ۱۱ رسیده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان ادامه داد: مدت ۳ سال است که طرح پایتخت کتاب در کشور ما اجرا می شود و طی هر سه سال کاشان یکی از نامزدهای پایتخت کتاب ایران بوده که خوشبختانه امسال اصفهان و شهرضا هم جزو نامزدها بودند.

وی اظهارکرد: امسال ۱۰۲ شهر در این طرح شرکت کردند که شهرهای کاشان، شهرکرد و دو  شهر دیگر به عنوان شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی در سطح کشور معرفی شدند.

جوادی با اعلام اینکه امسال شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد، گفت: به خاطر علاقمندی کاشانی ها به کتابخوانی، در طرح پایتخت کتاب از طرف یونسکو تقدیرنامه ای به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کاشان داده شد.

وی تصریح کرد: امسال در طرح روستاهای دوستدار کتاب نیز ۱۰۰۰ روستا شرکت کرده بودند که در میان ۱۰ روستای برگزیده، نام روستای علوی کاشان نیز جزو روستاهای برگزیده قرار گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: برگزاری صبحگاه کتاب در مدارس و اضافه شدن پیوست کتاب در تمام برنامه های فرهنگی، فقهی و گردشگری کاشان از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان بود که از نظر داوران دور نماند.

وی با اشاره به تشکیل۳۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس کاشان تاکید کرد: با همکاری دستگاههای دولتی  و خصوصی باید موج مطالعه را به صورت عملیاتی و نه شعاری در جامعه ایجاد کرد.

جوادی اظهارکرد: امسال باشگاه کتابخوانی مدرسه برکت نیز جزو ۱۰ باشگاه برگزیده طرح پایتخت کتاب کشور انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.