ایلام- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: در آستانه سال نو و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بر خورد با متخلفان؛ طرح نظارت بر بازار ایلام تشدید شده است.

جریمه ۱۴۰ میلیونی قاچاق موبایل/ نظارت بر بازار ایلام تشدید شد

نعمت الله بیرانوندی روز یکشنبه در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه از ۲۸ بهمن ماه سالجاری طرح نوروزی نظارت بر بازار آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی و تخلفات بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امیدواریم تمام دستگاه های ذیربط استان و دیگر نهادها و دوایر نظارتی، با بازرسی و نظارت دقیق و مستمر، به رسالت و وظایف خود به درستی عمل کنند تا هم حجم تخلفات و پرونده ها کاهش یابد و هم رضایتمندی مردم به خوبی فراهم شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با بیان اینکه در مرکز استان دو شعبه ثابت و سیار تعزیرات دایر است، بیان داشت: در این ایام تیم ها و گشت های نظارتی با همراهی رؤسای شعب سیار و با همکاری دیگر دستگاه ها(صنعت، معدن و تجارت، اماکن و اداره مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، استاندارد و ...، ) به طور گسترده و مستمر بر امر تولید و توزیع کالا و خدمات، عمده فروشی، خرده فروشی، پوشاک، کیف، کفش، میوه، خشکبار، آجیل و دیگر محصولات قابل ارائه در بازار(ویژه شب عید)، نظارت خواهند داشت.

نعمت الله بیرانوندی با اشاره به اینکه شعبه سیار تعزیرات مرکز استان مرتباً در دسترس است و در صورت ارائه گزارش از سوی دستگاه های نظارتی و مردم، به سرعت وارد عمل می شود و برابر قانون انجام وظیفه می کند، یادآور شد: در چهار شهرستان مهران، دهلران، دره شهر و سرابله نیز ادارات تعزیرات حکومتی کاملاً فعال و در خدمت مردم هستند و شهرها و بخش های همجوار را نیز پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه از طریق شعبه های سیار مرکز استان، شهرستان های ایوان و ملکشاهی؛ بخش های چوار و سیوان و دیگر شهرهای همجوار آن ها مورد نظارت قرار می گیرند، خاطرنشان ساخت: تا پایان اجرای این طرح، کشیک گشت های نظارتی در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۱۶ الی ساعت۲۰ و در روزهای تعطیل هم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با اشاره به اینکه رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده ها و صدور احکام قانونی است، تصریح کرد: به منظور کنترل بازار، جلب رضایتمندی مردم و شناسایی و مبارزه با متخلفان؛ نظارت و بازرسی مستمر را نیز در دستور کار قرار داده ایم و با سرعت، دقت و ظرافت کامل نیز این مهم را دنبال می کنیم.

نعمت الله بیرانوندی با بیان اینکه برخی دستگاه ها همچون دانشگاه علوم پزشکی و شرکت نفت متناسب با تکالیف و گستره وظایف، دارای معاونت ها و واحدهای بازرسی و نظارتی تخصصی هستند و امیدواریم با جدیت پای کار باشند و نظارت ها را بیش از پیش تشدید کنند، تأکید کرد: تعزیرات حکومتی برای رسیدگی آنی، دقیق، قاطع، بازدارنده، اثرگذار و اجرای احکام؛ از آمادگی کامل برخوردار است و بدون اغماض اعمال قانون خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون لیست کشیک تمام شعبات تعزیرات حکومتی استان تنظیم و تدوین شده و در اختیار افراد و دستگاه های مرتبط قرار گرفته است، گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون ۹۹ پرونده تخلف کم فروشی، گرانفروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی در سطح استان تشکیل شده و در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با بیان اینکه تلفن ۱۲۴ تعزیرات حکومتی در دسترس آحاد مختلف جامعه است، اظهار داشت: همه مردم، مسئولان، رسانه ها و خریداران می توانند خادمان ملت در این مجموعه خدمتگزار را از هر گونه کم فروشی و گران فروشی مطلع کنند تا بدون فوت وقت بررسی لازم و اقدامات قانونی به عمل آید.

نعمت الله بیرانوندی با بیان اینکه وضعیت بازار ایلام از لحاظ میزان تخلفات، کم فروشی و گران فروشی؛ رضایت بخش است، بیان داشت: امیدواریم با فرهنگ سازی و تقویت باورهای دینی، شاهد کاهش بیش از پیش تخلفات در سطح بازار باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین پرونده تعزیرات حکومتی استان در سالجاری، یک مورد پرونده قاچاق موبایل بوده است، یادآور شد: این محموله قاچاق در مرز مهران کشف شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم پروند نیز به پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان جریمه محکوم و به حساب دولت واریز شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام تأکید کرد: در آستانه سال نو و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و بر خورد با متخلفان؛ طرح نظارت بر بازار ایلام تشدید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.