مینا صدیق نوحی یکی از مدیران کهنه کار بیمه مرکزی بوده که خواسته یا ناخواسته نام او در کنار پنج عضو دیگر هیات عامل بیمه مرکزی از ابتدای سال جاری و تا همین چند وقت قبل به ماجرای فیش‌های نجومی گره خورد.

معاون نجومی‌بگیر رئیس کل بیمه مرکزی قائم‌مقام بیمه آرمان شد!

به گزارش قدس آنلاین، "مینا صدیق نوحی"، معاون بازنشسته ‌اتکایی و عضو سابق هیات عامل بیمه مرکزی چهار ماه پس از پیاده شدن از قطار مدیران ارشد این نهاد ناظر در صنعت بیمه و با حکم علیرضا بیانیان به سرپرستی قائم مقام شرکت بیمه آرمان منصوب شد.

این احتمال تقویت شده که مینا صدیق نوحی از هم دوره‌ای‌های دانشگاهی علیرضا بیانیان بوده که تا همین چند روز قبل در کسوت مشاور برای او فعالیت می‌کرده است.

حضور پرتعداد مدیران بازنشسته در ترکیب هیات مدیره و مدیریت‌های ارشد صنعت بیمه اکنون به یکی از نقاط ضعف صنعت مبدل شده، چرا که با توجه به پرشدن پیمانه ۳۰ سال خدمت آنها، این احتمال وجود دارد که آنها انگیزه چندانی برای جدایی از این صنعت و سپردن امور به نیرویی جوان و با انگیزه ندارند.

جدای از حضور  میناصدیق نوحی بازنشسته به عنوان قائم مقام در شرکت بیمه آرمان، می‌توان به افرادی چون  "سید محمد آسوده" در شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، "عبدالمحمود ضرابی، مدیر عامل شرکت بیمه کار آفرین"، "سید محمد عباس زادگان"، "مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو"، "علی موسی الرضا"، "مدیر عامل بیمه میهن"، "آیت کریمی" نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسماری و "جواد سهامیان مقدم" معاون امور شعب و نمایندگان بیمه کارآفرین  اشاره داشت.

بر این اسامی، باید نام افراد دیگری را نیز افزود که گمان می‌رود پیشترها خلعت بازنشستگی را به تن کرده اند؛ ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد  وعلی ضیایی اردکانی رئیس هیات مدیره بیمه سامان!

دست اندرکاران امر معتقدند که تعدادی از مدیران بازنشسته، مدیریت شرکت های خصوصی بیمه ای را دست به دست می کنند بنابراین صنعت بیمه در شرایط فعلی به شدت  نیازمند پوست اندازی است.

مینا صدیق نوحی، یکی از مدیران کهنه کار بیمه مرکزی بوده که خواسته یا ناخواسته  نام او در کنار پنج عضو دیگر هیات عامل بیمه مرکزی از ابتدای سال جاری و تا همین چند وقت قبل به ماجرای فیش های نجومی گره خورد.

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بیمه مرکزی، پس از خداحافظی نابهنگام صدیق نوحی در آذرماه سالجاری، حسن متشرعی را به ‌عنوان سرپرست معاونت اتکایی بیمه مرکزی منصوب کرد.

گفته می‌شود که  اعضای هیات عامل بیمه مرکزی پس از افشای فیش های نجومی، یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز کرده‌اندکه براین رقم باید ۲۱۰ میلیون تومان دیگر بابت اضافه کاری شب عید را هم افزود که به حساب دولت بازگشته است.

درحال حاضر و از ۶ عضو موسوم به نجومی بگیران در ترکیب هیات عامل بیمه مرکزی، سه عضو از ترکیب مذکور وداع کرده و سه تن دیگر باقی مانده اند که بعید به نظر می رسد تاپایان دولت کنونی این سه تن هم تن به جدایی از هیات عامل بیمه مرکزی بدهند.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.