اصفهان- ایران در حالی متهم به دامپینگ در بازار جهانی فولاد شده که رئیس هیات عامل ایمیدرو با رد این اتهام، می‌گوید برخی به دلیل اینکه نگران از دست دادن بازار خود هستند،چنین اتهامی به ایران زده اند.

دامپینگ فولاد یک اتهام واهی است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کرباسیان با بیان اینکه متاسفانه برخی نگران بازاری هستند که ایران به دست آورده است، اظهار داشت: ایران سال گذشته ۴ میلیون تن صادرات فولاد داشته است و امسال رکورد سال گذشته را شکسته است؛ بنابراین یکسری به دلیل اینکه بازار خود را از دست می دهند و از سویی دیگر رکود هم بر بازار جهانی حاکم است، این بحث ها را طرح کرده اند.

در دو سال گذشته صادرات صنعت فولاد کشور افزایش یافته و ایران جایگاه مناسبی در بازارهای صادراتی به دست آورده است، اما همین موضوع دستمایه برخی کشورها شده تا بر علیه ایران اقداماتی را انجام دهند.

براین اساس، به تازگی اتحادیه اروپا، ایران را متهم به دامپینگ در بازار فولاد کرده است.

دامپینگ از کلمه Dump به معنای ارزان فروختن، قیمت شکستن و بازار شکستن گرفته شده و در اصطلاح، عبارت است از فروش یک کالا در یک بازار خارجی با قیمتی کمتر از هزینه نهائی تولید آن کالا در کشور فروشنده، به منظور کسب مزیت در رقابت با دیگر عرضه کنندگان همان کالا.

در همین ارتباط، مهدی کرباسیان با بیان اینکه ما چنین موضوعی را قبول نداریم، افزود: این موضوع در خصوص یک محصول خاص مطرح شده است در حالیکه این صادرات براساس ضوابط بین المللی به اروپا انجام شده است .

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه متاسفانه برخی نگران بازاری هستند که ایران به دست آورده است، اظهار داشت: ایران سال گذشته ۴ میلیون تن صادرات فولاد داشته است و امسال رکورد سال گذشته را شکسته است بنابراین یکسری به دلیل اینکه بازار خود را از دست می دهند و از سویی دیگر رکود هم بر بازار جهانی حاکم است، این بحث ها را طرح کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما باید در داخل کشور توجه داشته باشیم که به این بحث ها دامن نزنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.