اصفهان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد کسانی که از منزل فرار می کنند با کمک کارشناسان و مشاوران پلیس به کانون خانواده خود برمی گردند.

۷۰درصد فراریان از منزل با کمک پلیس به کانون خانواده بازمی گردند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جهانگیر کریمی پیرامون پدیده فرار از منزل گفت: موضوع فرار از منزل به صورت مفقودی به پلیس گزارش می شود و از همان ابتدا تمام تلاش ها برای یافتن فرد و جلوگیری از افتادن وی در دام باندها و مجرمان و سوءاستفاده از آنان انجام می شود.

وی عنوان داشت: در بررسی پرونده ها به این نتیجه رسیدیم که وقوع فرار از منزل بیشتر در خانواده های آشفته که با فقدان پدر یا مادر در منزل همراه است اتفاق می افتد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: برخی دیگر از فرار ها در منازلی اتفاق می افتد که پدر و مادر به ظاهر در کانون خانواده وجود دارند اما والدین به قدری درگیر مشکلات و دغدغه های خود هستند که وقتی برای رسیدگی به فرزندان خود ندارند و یا روش ها و مهارت های لازم برای ارتباط صحیح با فرزند خود را دارا نیستند و بخشی دیگر از فرارها نیز ناشی از اختلالات روانی و مشکلات شخصیتی افراد شکل می گیرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بخشی از فرار از منزل ها که امروزه به یک تهدید جدی تبدیل شده ناشی از ارتباطات نامتعارف در شبکه های اجتماعی است.

وی افزود: هرچند که امروزه شبکه های اجتماعی روابط بین افراد را تسهیل کرده است اما این روابط در سایه غفلت والدین از فرزندانشان باعث شده که دختران و پسران نوجوان در این شبکه ها با هم آشنا شده، قرار بگذارند و بعد هم فرار کرده و دچار آسیب های دیگر شوند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: مسلماً خانواده هایی که آشفته هستند، خشونت در آنها وجود دارد، یا خانواده هایی که با فرزندانشان به درستی ارتباط برقرار نمی کنند زمینه ساز بروز ارتباط با افراد غریبه و به تبع پدیده فرار از منزل برای فرزندانشان می شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد افرادی که از منزل فرار می کنند با تلاش کارشناسان و مشاوران پلیس به کانون خانواده خود بر می گردند، گفت: متاسفانه ۳۰ درصد این افراد به علت آشفتگی ها و نابسامانی های درون خانوادگی حاضر به برگشت به کانون خانواده نبوده و ترجیح می دهند جدا از خانواده به زندگی خود ادامه دهنده یا تحت پوشش مراکز حمایتی بهزیستی قرار گیرند.

وی بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد که به دلیل تاثیری که اطلاع رسانی خوبی که در این زمینه صورت گرفته و همچنین توصیه های مراکز مشاوره و افزایش سطح سواد جامعه خوشبختانه آمار کلی پدیده فرار از منزل به شکل چشمگیری روبه کاهش است اما برای جامعه ما حتی یک مورد هم زیاد است و بایستی همه خانواده ها و دیگر نهادهای متولی مانند بهزیستی، پلیس و آموزش وپرورش در این حوزه ورود پیدا کنند تا از وقوع این گونه مسایل در جامعه جلوگیری شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: توصیه ما این است که خانواده ها بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و حتماً اگر دیدند که رفتار فرزندشان با خواسته ها و ایده آل های آنها منطبق نیست یا فاصله گرفته به یک مرکز مشاوره مراجعه و از کارشناسان مشاوره کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه نظارت باید هوشمندانه، عاقلانه و مستمر باشد عنوان داشت: جاهایی هم که این نظارت ها شدید شده و مبتنی بر علم روانشناسی و منطبق بر روحیات فرزندان نباشد باعث می شود که همین نظارت ها نیز منجر به فرار از منزل شود بنابر این خانواده ها باید شیوه مطلوب نظارت بر فرزندانشان را نیز فرا بگیرند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: توصیه دیگر ما این است که به محض مفقودی فرزندانشان بلافاصله موضوع را به شماره تلفن ۱۱۰ یا به نزدیک ترین کلانتری محل گزارش کنند و اطلاعات لازم در خصوص فرد گم شده را به صورت دقیق بیان نمایند، چرا که تجربه ثابت کرده پلیس برای پیدا کردن فرار ۹۹ درصد کسانی که در ساعات اولیه مفقودی توسط خانواده ها مدیریت شدند موفق بوده و توانسته آنها را به کانون خانواده خود برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.