شهرکرد- مدیرکل سازمان انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری گفت: تأمین اعتبارات لازم از سوی مسئولان و مشارکت خیران حوزه سلامت با اختصاص مکانی مناسب، سبب تسهیل در راه‌اندازی این مرکز و بهبود ارایه خدمات می‌شود.

احداث مرکز جامع اهدای خون چهارمحال و بختیاری کمبود اعتبار دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد ملک‌محمدی اظهار کرد: تغییرات و تعمیرات ساختمان فعلی انتقال خون استان نمی‌تواند پاسخگوی عملکرد مرکز جامع اهدای خون استان باشد.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مرکز جامع انتقال خون، هر ایرانی با توجه به نیاز بیماران می‌تواند علاوه‌بر اهدای خون، پلاسما و پلاکت نیز اهدا کند.

وی افزود: در این طرح، پلاسمای مازاد استان به پالایشگاه‌های کشورهای اروپایی ارسال و بعد از انجام اقدامات ویژه، داروی مشتق از پلاسما برای درمان بیماران سرطانی وارد کشور می‌شود که سبب صرفه‌جویی و جلوگیری از خروج ارز، بی‌نیازی از داروهای خارجی و تأمین داروی مشتق از پلاسمای ایرانی برای بیماران کشور می‌شود.

ملک‌محمدی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان خاطرنشان کرد: در این طرح داده‌های تخصصی پزشکی مربوط به اهداکنندگان سلول‌های بنیادی جمع‌آوری و به تهران ارسال می‌شود که این داده‌ها با بانک سلول‌های بنیادی جهانی لینک می‌شود تا بتوان اهداکننده مناسب سلول بنیادی را برای پیوند سلول بنیادی در افراد نیازمند در کشور و حتی در تمام نقاط دنیا تأمین کرد.

وی با اشاره به افزایش ضریب ایمنی و سلامت خون با انجام آزمایشات روی نمونه خون‌های اهدا شده در طرح سپاس تصریح کرد: این طرح با تأمین زیرساخت‌ها از جمله آموزش پزشک، کارشناس و تأمین فضای فیزیکی لازم، اوایل سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری افزود: در روزهای پایانی سال با شعار «سرخی من ازتو، به همنوعان خون بدهیم» فرهنگ اهدای خون در چهارشنبه‌سوری تبیین که کاهش سوانح و حوادث ناشی از آتش‌بازی را در پی دارد.

ملک‌محمدی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان اداره کل انتقال خون استان و پایگاه انتقال خون در لردگان از برنامه‌های پیش رو در سال آینده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ هزار و ۸۲۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در شهرکرد، فارسان و بروجن مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته ۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.