اهواز _رئیس آموزش و پرورش هندیجان از آمادگی تعداد ۲۰مدرسه و آموزشگاه برای پذیرایی از مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور در این شهرستان خبرداد.

۲۰مدرسه هندیجان پذیرای مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور می شوند

خسرو حیاتی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه همزمان با شروع سال نو از هم اکنون مرکز رفاهی با ۲۸ اتاق و رستوران کاملا مجهز آماده پذیرایی و اسکان از هموطنان نوروزی هستند اظهار کرد: ۲ مدرسه به صورت ویژه تجهیز خواهیم کرد و ۱۸ مدرسه دیگر از مدارس گروه ب می باشند. بعد از پایان کلاس های آماده پذیرایی و اسکان برای مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: با توجه به  اسکان راهیان نور تعهدات لازم اندیشه شده و با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان امکانات اسکان راهیان نور انجام شد.

 رئیس آموزش و پرورش هندیجان در ادامه تصریح کرد: در جلسه ستاداستقبال نوروزی مشکلات مطرح شد همچنین  فرماندار قول مساعد جهت حل و رفع صورت بگیرد.

حیاتی تصریح کرد: ۵۰ نفر از همکاران ما در آموزش و پرورش جهت همکاری با مسافران نوروزی و راهیان نور برای ارائه خدمات رسانی به هموطنان آماده می باشند.

 وی با اشاره به جاذبه های گردشگری و توریستی هندیجان عنوان کرد: بندر هندیجان یکی از بنادر جنوبی استان خوزستان با ۹۵ کیلومتر مرز آبی با حوزه حاشیه خلیج فارس با بیش از ۵۰ روستا از مهمترین بنادر در استان خوزستان و کشور بشمار می رود که این بندر هر ساله پذیرا از مسافران سراسر کشور می باشد.

رئیس آموزش و پرورش هندیجان  افزود: بندر این شهرستان دارای ۲ اسکله زیبای تجاری و صیادی به نام بندر صیادی بحرکان و بندر تجاری سجافی که در امر صادرات و واردات کالاهای ملوانی و تجاری مبادرت می کند.

حیاتی ادامه داد: از جاذبه های معروف این بندر حاشیه زیبای رودخانه زهره که با چشم انداز شناورهای تجاری و صیادی زیبای به این رودخانه داده از مهمترین جاذبه های گردشگری این بندر می توان از امامزادگان نام برد.

 وی با اشاره به سوغات هندیجان گفت: میگو و انواع ماهی مانند شوریده، قباد، هامور، زبیدی و دیگر ماهیان دریایی بصورت روزانه از دریا صیادان صید می کنند و اهالی بندر هندیجان از مهمان نوازی در کشور شهره معروفی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.