یزد- معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت : مهمترین رویکرد، ایجاد نمایندگی های آستان قدس رضوی در استان‌ها خدمت‌رسانی به مردم کشور به خصوص محرومین می باشدو به همین منظور۴۸ هکتار زائرسرا با ظرفیت ۲۴ هزار زائر در مشهد احداث می‌شود.

فضاهای جدید خدمت در طرح خادمیاری رضوی/ خدمت‌رسانی به محرومین مهمترین رویکرد آستان قدس رضوی است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از یزد، مصطفی خاکسار پیش از ظهر یک شنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد اظهار داشت: آستان قدس در کنار همه خدماتی که از ابتدای انقلاب تا سال گذشته داشته، بعد از صدور فرمان و حکم مقام معظم رهبری با توجه به محورهای این فرمان بزرگ و تاریخی، رویکردی در مسیر حرکت خود انتخاب کرده واین رویکرد توجه ویژه به محرومین ومحرومیت زدایی بوده است .

وی افزود: از موضوعات بسیار مهمی که حضرت آقا در حکم آیت‌الله رئیسی به آن تاکید کردند، موضوع خدمت و خدمت‌گذاری بوده و توصیه معظم‌له به خدمت‌گذاری و در رئوس برنامه‌های آستان قدس قرار گرفتن این موضوع بسیار پررنگ بوده است.

معاون آستان قدس رضوی تصریح کرد: موج توجه و زمینه‌سازی برای تحقق اهداف آستان قدس در ماموریت‌هایی که تدوین شده، در حوزه‌های مختلفی به عنوان نتیجه کار تجلی پیدا کرد و خدمت‌گذاری به مردم در چند فراز از این منشور بسیار مهم و تاریخی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در ارتباط با ساماندهی مسائل اقتصادی، ضمن تغییر مدیرعامل سازمان اقتصادی، تلاش جدی برای سازماندهی و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی رقم خورده تا علاوه بر رفع مشکلات و نارسایی‌هایی که در این حوزه بود، با انجام اصلاحات، این بخش را برای ایجاد دستاوردها و آورده‌های فراوان فعال کند.

این مسئول عنوان کرد: موضوع خدمت به محرومان و زائر محوری از اصول حاکم بر تمام فعالیت‌های آستان قدس است ودر این زمینه از ابتدا معاونتی تحت عنوان معاونت امداد مستضعفان ایجاد شد و در یک سال اخیر اقدامات متعددی در زمینه شناسایی محرومان و نیازمندان و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در مراکز مختلف استان‌ها انجام شده است.

خاکسار اظهار داشت: قشری از جامعه به دلیل مشکلات مالی توفیق زیارت حضرت رضا(ع) را نداشتند، و تا به امروز نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر از این افراد توفیق زیارت امام رضا(ع) را داشتند و همه این افراد در تمام وعده‌های غذایی مهمان آستان قدس رضوی بودندودر گذشته این گروه از مردم نه تنها خیلی کم توفیق زیارت حضرت رضا(ع) را نداشتند بلکه اگر برای زیارت هم می‌آمدند، امکان استفاده از عذای متبرک حضرت را پیدا نمی‌کردند و اقدامی که در ارتباط با آنها انجام شده، بی‌سابقه بوده است.

 معاون آستان قدس رضوی گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران حضرت ساخت دو زائرسرای بزرگ در دستور کار آستان قدس قرار گرفته و یک مورد در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار با ظرفیت ۲۰ هزار زائر در صورت تکمیل شدن است که امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

خاکسار تصریح کرد: مورد دوم هم در زمینی به وسعت هشت هکتار است که ظرفیت ۴ هزار نفر زائر را دارد و هر دو این زائرسراها با هزینه‌های بسیار کم اقدام به خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا(ع) می‌کنند.

وی زمینه‌سازی، بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای حضور خدمتگذاران در قالب طرح خادمیاری رضوی برای ارائه خدمت به مردم یکی از مهمترین رویکردهایی است که در دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها انجام شده است.

این مسئول  گفت: در ارتباط با ساماندهی حوزه املاک هم بازنگری دقیقی در حال ایجاد است تا ضمن حفظ ارزش و فیزیک موقوفات، تلاشی برای بهره‌برداری شایسته جهت ارائه خدمت انجام شود.و در یک سال گذشته چندین برابر سال‌های گذشته محافل و جلسات هم‌اندیشی برای تقویت و بهبود فعالیت‌های صورت گرفته، برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.