رشتخوار -عضو شورای اسلامی روستای نوق از توابع رشتخوار گفت: امام زاده سید میر قوام الدین از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع) در ۱۸ کیلومتری شمال رشتخوار و در ۵۰۰ متری شمال روستای نوق پذیرای مهمانان نوروزی است.

بقعه متبرکه «میر قوام الدین» رشتخوار برای استقبال از مهمانان نوروزی  آماده است

حسین  طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به آمادگی کامل  اهالی این روستا برای استقبال از مهمانان نوروزی گفت: سبک  معماری  امامزاده  مربوط  به قرن نهم هجری دارای حرم  با شکوه  و میعادگاه  بهار  و  تابستان مسافران و زائران از سراسر  ایران  اسلامی  است و این  امامزاده در این روستا بعنوان منطقه  هدف  گردشگری  شهرستان رشتخوارتبدیل شده  است.  

عضو شورای اسلامی نوق گفت: روستای  نوق  بادارابودن بیش  از ۷۰۰خانوار  جزء روستاهای پرجمعیت دهستان رشتخوار  است که بعداز روستای   فتح آباد  در  دهستان  رشتخوار قرار دارد وعلیرغم  کمبود  امکانات نظیر دور بودن راه و کمبود  وسایل  نقلیه و همچنین  مشکلات  مالی، افراد این روستا به تحصیل  علم ودانش  اهمیت بسزائی  قائلند بطوری که ازلحاظ وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی  وسطح سواد مردم باتوجه به  جمعیت  روستا درسطح  شهرستان بعد از روستای  احمد ابادآستانه  مقام دوم رادارا می باشد.

طباطبایی گفت: امرار معاش  بسیاری از مردم  روستا از راه کشاورزی ا ز یازده رشته  قنات  روستا که باتوجه به عدم وجود زمین کافی وخشکسالی ها که باعث خشک شدن قنوات گردیده که در بارندگی های اخیر مجدد جان گرفته اند.

وی از اماکن دیگر تفرحی این روستا به  تنگل نوق، تنگل علی اباد دامن وکلاته ترک از دره های  ییلاقی روستا که در مسیر ار تفاعات بوده وطبیعت بسیار خوبی دارد اشاره کرد.

رشتخوار بیش از ده روستایی گردشگری و تفریحی دارد  که  علاوه  بر وجود  ۵ بقاع متبرکه در این روستاها مکانی های بکر و تفرجگاه هایی زیبا برای گردشگران می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.