همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم ۱۶ لغایت ۱۸ اسفندماه با حضور اندیشمندانی از ایران و کشورهای مختلف در تهران برگزار می‌شود.

همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم برگزار می‌شود+جزئیات برگزاری

به گزارش «قدس آنلاین»،  همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم ۱۶ لغایت ۱۸ اسفندماه با همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است که در ادوار اخیر مسابقات همزمان با رقابت‌ها برگزار می‌شد، اما با توجه به تعویق مسابقات این همایش ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

این همایش در چهار محور «مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و سلامت»، «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم»، «توسعه مطالعات نظام‌سازی قرآنی» و «مطالعات فرهنگ‌سازی و مدیریت امور قرآنی کشور» طی سه روز در تهران برگزار خواهد شد.

تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۴۲ مقاله در بخش چکیده، ۷۶ مقاله در بخش پوستر و ۳۳ مقاله در بخش سخنرانی مورد تأیید داوران قرار گرفته و برخی از مقالات غیر مرتبط یا مقالات با محتوای ضعیف حذف شدند.

استان‌های تهران، قم و ایلام بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده‌اند و در بخش بین‌الملل محققانی از کشورهای ترکیه، عراق، مالزی، پاکستان، استرالیا، سودان، هند و آمریکا در همایش حضور یافته و آثار خود را ارائه خواهند کرد. همچنین اندیشمندان مسلمانی از کشورهای استرالیا و مالزی در اختتامیه این همایش به سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های علمی خواهند پرداخت.

برگزاری همایش به این صورت است که هریک از محورهای همایش در نشستی جدا و با حضور کارشناسان امر به بررسی و تبادل نظر گذاشته می‌شود که زمان و مکان آن به شرح ذیل است؛

نشست مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت دوشنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۹ لغایت ۱۸ در دانشگاه علوم پزشکی تران برگزار می‌شود.

نشست روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه از ساعت ۹ لغایت ۱۷ در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نشست توسعه مطالعات نظام‌سازی قرآنی چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۲ در سالن اجتماعات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

نشست مطالعات فرهنگ‌سازی و مدیریت امور قرآنی کشور چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در سالن اجتماعات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

نشست خبری همایش یکشنبه ۱۵ اسفندماه از ساعت در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.