رشت- مدیر تعاون روستایی گیلان از آمادگی ۴۰ مرکز عرضه میوه شب عید در ۱۶ شهرستان این استان از ۲۵ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

۴۰ مراکز عرضه میوه شب عید در گیلان فعال می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، تیمور رنگیدن صبح امروز در جلسه کمیته راهبردی تنظیم بازار میوه نوروزی در تعاون روستایی گیلان با اشاره به تهیه میوه شب عید این استان اظهار کرد: در راستای اجرای تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی و دستورالعمل تفویض شده به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره اجرایی شدن طرح خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در کشور، شبکه تعاون روستایی گیلان مانند سال گذشته اقدام به ذخیره‌سازی میوه کرده است.

وی با بیان اینکه نسبت به عقد قرارداد و تامین ۶۵۰ تن پرتقال و ۴۷۵ تن سیب مورد نیاز گیلان اقدام شده است، گفت: تاکنون ۹۲ تن پرتقال مورد نیاز به سردخانه‌های استان حمل و ۲۴۹ تن دیگر نیز آماده حمل به سردخانه‌ها است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با تصریح بر اینکه ۵۰ تن سیب زرد و ۴۲۵ تن سیب قرمز استخوانی برای عرضه در سردخانه مربوطه استان نگه‌داری می‌شود، یادآور شد: طی سال جاری نیز مانند سال گذشته ۱۴ مرکز عرضه میوه در رشت و ۴۰ غرفه در ۱۶ شهرستان گیلان از ۲۰ اسفند ماه دایر بوده و از ۲۵ اسفند آماده عرضه سیب و پرتقال به شهروندان می‌شوند.

وی درباره وضعیت تولید مرکبات گیلان و مازندران در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود خسارت این محصول در مازندران و بخشی از ارتفاعات شرق گیلان در اثر یخ‌بندان آذرماه سال جاری و با پیگیری و بازدیدهای میدانی به عمل آمده، شبکه تعاون روستایی گیلان موفق شد پرتقال مورد نیاز را از باغداران استان به مقدار ۶۵۰ تن تامین و نسبت به عقد قرارداد با باغداران مرکباتی که محصول سالم داشته‌اند اقدام کند.

رنگیدن تامین مجموع سیب مورد نیاز گیلان را به مقدار ۴۷۵ تن از طریق استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.