رشت- عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس از اختصاص ۲۲۰ میلیارد در لایحه بودجه ٩٦ برای ساماندهی حاشیه نشینان خبر داد.

ساماندهی حاشیه نشین ها / ۲۲۰ میلیارد تومان برای حاشیه نشینی بودجه اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در توضیح اعتبارات مورد نظر برای ساماندهی حاشیه شهرها در لایحه بودجه سال ۹۶، گفت: حاشیه نشین های کشور به ۱۱ میلیون نفر می رسند و ۷ میلیون نفر نیز در بافت فرسوده زندگی می کنند که مشکلات عدیده ای را برای کشور ایجاد کرده اند ضمن آنکه در سوانح غیرمترقبه امکان خدمات رسانی به آنها وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بافت های فرسوده و حاشیه شهرها بستر مفسده های بزرگ اجتماعی از فروش موادمخدر گرفته تا مسائل متفرقه شده اند که نظارت اجتماعی هم بر آنها نیست؛ بنابراین پرداختن به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی در توضیح برنامه ساماندهی حاشیه شهرها در لایحه بودجه سال آتی، گفت: حاشیه ها در سطح شهرها گسترش پیدا کرده به نوعی که خدمات رسانی آب، فاضلاب، گاز، توسعه شبکه صحیح برق و توسعه فضای سبز به آنها صورت نگرفته است از این رو منابعی لازم است تا به آنها جهت این اقدامات اختصاص داده شود تا نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر حاشیه نشینان تامین شود.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال ۹۶ با درصدی افزایش به پیشنهاد نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه نسبت به پیشنهاد دولت ۲۲۰  میلیارد برای ساماندهی و خدمات رسانی به حاشیه شهرها در نظر گرفته شده است که در صحن بررسی و مصوب خواهد شد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای با بیان اینکه برای بافت فرسوده در لایحه بودجه نیز ارائه تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس بانک ها می توانند تسهیلات را به مردم ارائه کنند، دولت نیز موظف خواهد شد یارانه سود تسهیلات را از محل سود ۲۱ هزار میلیاردی که در بودجه عمومی در نظر گرفته شده کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.