بجنورد- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ه) خراسان شمالی از برپایی ۸۷۷ پایگاه جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری با شعار همدلی و شکوه مهربانی از ۱۸ اسفند به مدت ۲روز در سطح مدارس و پایگاه های نماز جمعه دایر است.

۸۷۷ پایگاه جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری در خراسان شمالی برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی صبح یک شنبه در نشست خبری به مناسبت روز نیکوکاری با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شد اظهارکرد: پیش بینی می شود در سال جاری این رقم به ۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به منظور توزیع هر چه سریع تر کمک ها بین مددجویان از ماه گذشته جمع آوری کمک ها آغاز شده و تاکنون  هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک نیز جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون ۵ هزار سبد کالا بین مددجویان توزیع شده که مرحله دوم نیز به زودی آغاز می شود.

اهرابی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار در استان به خود کفایی رسیده اند افزود: در این مدت برای اشتغال مددجویان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد:طی سال گذشته دو هزار طرح اشتغالزایی در استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال ایجاد شده، که طی سال جاری نیز یک هزار و ۴۸۴ طرح اشتغال زایی در استان با اعتبار۱۴۰میلیارد ریال اجرا شده است.  

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ه) خراسان شمالی یادآور شد: طی سال جاری ۹۰ مسکن شهری، ۱۷۸مسکن روستایی، ۳۱۵ مسکن مهر احداث و ۸۳۸ مسکن نیز تعمیر و بازسازی شده است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۵۳ مددجو در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که تا کنون برای بیمه این افراد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

اهرابی با تاکید براینکه صف دریافت جهزیه در استان نداریم، ادامه داد: با صرفه جویی‌ و مدیریت‌های خاص مالی، صف جهیزیه در استان با اعطاء یک هزار و ۸۲۶ موردجهیزیه برداشته شده و همه متقاضیان، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج خود را دریافت کرده اند.

اهرابی تعداد وام های ضروری این اداره کل را ۲هزار و ۶۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: تا کنون برای این تعداد وام ۴میلیارد تومان از محل مشارکت های مردمی به متقاضیان داده شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۲۷ یتیم تحت پوشش این اداره کل هستند افزود: متاسفانه از این تعداد ۸۷ نفر بدون حامی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.