اهواز ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۶۰۰ اثر از ۲۵۰ شاعر و نویسنده از ۲۹ استان کشور توسط دبیرخانه کنگره دریافت شده که ۳۳۰ مورد از آنها شعر از ۱۱۶ شاعر و ۲۷۰ داستان از ۱۳۴ نویسنده است.

کنگره ملی ادبی ملک ملکوت یادواره دوکوه اندیمشک روز ۱۳ اسفند برگزار می شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد جوروند پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه هنوز ارشاد متولی جشنواره های مهمی مثل دفاع مقدس، شعر انقلاب نیست اظهار کرد: در حوزه شعر و ادبیات داستانی برنامه های مهمی را تعریف کردیم که از جمله آن ها جایزه ادبی شعر مرحوم ملافاضل سکرانی است.

وی اهداف پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت یادواره دوکوه اندیمشک را، بازشناسی و احیای آموزه های دفاع مقدس، ثبت موقعیت ها و اماکن دوران دفاع مقدس و نقش آنها در ادبیات پایداری برشمرد.
جوروند بااشاره به اینکه پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت یادواره دوکوه اندیمشک روز ۱۳ اسفند برگزار می شود عنوان کرد: در تلاش هستیم در نیمه اول اسفند تا قبل از ۱۵ اسفندماه مکتب جنوب را در حوزه ادبیات داستانی برگزار کنیم.  

وی با بیان اینکه دوکوهه محل عروج رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس بود تصریح کرد: این پادگان در واقع محلی ملکوتی، معنوی و آسمانی است که هنوز هم می توان آثار رد پای شهدا را در آن جستجو کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: به نظرم با برگزاری چنین کنگره هایی و پیوند دادن آنها به حوزه ادبیات در این دوره می توان به ثبت ادبی بسیاری از واقعه های مهم این استان اقدام کرد.
جوروند ادامه داد: در حوزه شعر می توان به حضور شاعران نام آوری همچون حسین مهرآذین، ارمغان و اکبر بهداروند اشاره کرد گفت: داوران نهایی داستان قاسم علی فراست، خسرو باباخانی و محمدرضا یزدانی پور هستند.
وی داوران بخش شعر را غلامرضا طریقی، بهروز جلیلی و ارمغان بهداروند از داوران بخش شعر برشمرد و تصریح کرد:  فراخوان در آذر ماه بوده است و ۶۰۰ اثر از ۲۵۰ شاعر و نویسنده از ۲۹ استان کشور توسط دبیرخانه کنگره دریافت شده که ۳۳۰ مورد از آنها شعر از ۱۱۶ شاعر و ۲۷۰ داستان از ۱۳۴ نویسنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه جشنواره های بسیار خوبی از جمله تئاتر لاله های سرخ اندیشمک، تئاتر باغملک، تئاتر کودک دزفول، جشنواره تئاتر و فیلم فجر خوزستان داشته ایم و جشنواره موسیقی استانی در خوزستان برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در پایان نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اصحاب رسانه نیز از بنر پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت (یادواره دوکوه اندیمشک) رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.