گرگان- قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: بی توجهی به نماز به دلیل شناخت سطحی نسبت به آن و باور نداشتن به اثرات آن در زندگی است.

شناخت سطحی به نماز باعث بی توجهی به این فریضه الهی می شود
به گزارش قدس آنلاین، محمود مظفر در دومین اجلاسیه استانی نماز گلستان که ظهر یکشنبه با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ۷۵ درصد جوانان و نوجوانان ایران به اقامه نماز توجه دارند اما کمتر از ۳۰درصد آن ها نماز صبح را اقامه می کنند.
وی با بیان اینکه تشویق نسل جوان و نوجوان برای شرکت در نماز جماعت ضروری است، افزود: اقامه نماز صبح در کمتر از ۵ درصد مساجد کشور صورت می گیرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که هرچه میزان درآمد خانوارها افزایش می یابد، از اهمیت نماز در آن خانواده کم می شود و همچنین گذر دانش آموز از مقطع متوسطه به دانشگاه سبب افت توجه به نماز می شود.
وی با اشاره به اینکه ریشه مشکلات حوزه نماز را در شناخت سطحی نسبت به نماز دانست و گفت: استمرار نداشتن اقامه نماز و باور نداشتن به اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی از دیگر عوامل بی توجهی به نماز است.
مظفر ادامه داد: به تأخیر انداختن نماز اول وقت و نماز جماعت، تضییع نماز است و باید کسانی را که نماز را ضایع می کنند راهنمایی کرد.
وی با اشاره به درپیش بودن تعطیلات نوروزی، از مسئولان خواست نسبت به مساجد و نمازخانه های بین راهی ویژه مسافران و گردشگران اهتمام داشته و از برگزاری جلسات که با نماز تداخل پیدا می کند، پرهیز نمایند.

مظفر گفت: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه که متاسفانه روند رو به رشد دارد، باید نوجوانان و جوانان را بیشتر به حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت تشویق و ترغیب کرد زیرا مسجد بهترین داروی اجتماعی برای درمان آسیب های اجتماعی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.