گرگان- مشاور وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی در جامعه با نماز به عنوان یکی از فرائض کنترل و کاهش می یابد.

نماز عامل کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا صرامی ظهر یکشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در گنبدکاووس اعتیاد را بزرگترین منکر جامعه دانست و اظهار کرد: نسل نوجوان و جوان ما لای چرخ دنده های اعتیاد خرد می شوند.

وی با بیان اینکه ۶۴درصد معتادان متأهل هستند، گفت: یعنی هفت میلیون نفر اعضای خانواده ها با این معضل بزرگ اجتماعی درگیر هستند.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه ۹و ۳ دهم درصد معتادان بانوان و ۳۶درصد افراد با تحصیلات عالیه هستند، گفت: دشمن با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده ها را در جامعه ما نشانه گرفته است.

وی گرایش به اعتیاد را در جوانان به دلیل نگرش غلط و با هدف سرگرمی عنوان کرد و گفت: ۶۵ درصد همسر آزاری ها، ۶۵ درصد طلاق ها، ۴۰ درصد سرقت ها، ۳۰ درصد کودک آزاری ها، ۲۳ درصد نزاع ها، ۲۰ درصد جرایم منکراتی و ۱۰ درصد جرایم عمدی، به دلیل اعتیاد به مواد مخدر روی می دهد.

صرامی با بیان اینکه تقویت خودکنترلی در نوجوانان و جوانان باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود، گفت: علاوه بر آن باید با بسیج عمومی، شیوه های نظارت عمومی را برای کاهش آسیب ها و جرایم در جامعه نهادینه کنیم.

وی همچنین از آمار ۲۳ درصی مبتلایان به اختلالات روانی در میان جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور خبر داد و گفت: ۲۵۴ شبکه ماهواره ای توسط دشمنان اسلام با هدف تضعیف ریشه های فرهنگی و سنت های جامعه و کم رنگ کردن مذهب، برنامه های ضد اخلاقی پخش و ترویج منکرات می کنند.

وی تأکید کرد: امروز جامعه با تهدید استراتژیک مواد مخدر مواجه است و علاوه بر آسیب های آن بر نسل نوجوان و جوان و خانواده های ما، سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور خسارت می زند.

صرامی گفت: امروز نماز یکی از مهم‌ترین فرائضی است که می‌تواند بالقوه فضای آسیب‌های اجتماعی را محدود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.