اهواز- فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب گفت: دو شهید گمنام عملیات های بدر و شرق دجله و  تک دشمن بین زویدات و عراق، روز چهارشنبه در اهواز تشییع می شود.

دوشهید گمنام  در اهواز تشییع می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس ممبینی ظهر امروز یکشنبه هشتم آبانماه در نشست خبری با اصحاب که در حوزه بسیج شهید تند گویان برگزار شد، اظهارکرد: قرار بود خوزستان را سه روزه و کشور ایران را یک هفته ای اشغال کنند و خوزستان را به عنوان استان نوزدهم از پیکره ایران جدا کنند.

 وی گفت: تاکنون قریب به پنج هزار نفر دیگر مفقودالاثر داریم، جنگ را تحمیل کردند ولی امام و مردم را نشناختند.

 فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب بیان کرد: هشت سال جنگ نابرابر و بیش از ۴۳ کشور و بلوک شرق و غرب هر دو حامی صدام بودند. شهدای دفاع مقدس یکی پس از دیگری توسط گروه های تفحص در بیابان های غرب و جنوب کشور پیدا می شوند، هرچند که خیلی از این شهدا گمنام هستند.

سرهنگ ممبینی با اشاره به اینکه شهدای گمنام به حضرت فاطمه (س) تأسی کرده اند، افزود: این شهدا توانستند اقتدار بعد از جنگ در صنایع هسته ای و نانو را برای ما به وجود بیاورند.

وی اضافه کرد: مجموعه مناطق نفتخیز، شرکت پخش، خطوط مخابرات، حفاری، نفت و گاز قریب به ۵۰ هزار نفر نیرو داریم اظهار کرد: بالای ۵۰ درصد آن ها بسیجی هستند.

سرهنگ ممبینی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی کار برگزاری مراسم تشییع شهدا افزود: دو شهیدی که قرار است تشییع شوند یکی ۲۹ ساله در عملیات بدر و شرق دجله که آذر ماه امسال تفحص شده و شهید بعدی ۲۰ ساله در عملیات تک دشمن بین زویدات و عراق آن هم در آذر ماه تفحص شده است.

فرمانده حوزه بسیج صنعت نفت ـ جنوب عنوان کرد: ۳۶۰ نفر شهید دفاع مقدس داریم چه آنهایی که در حال تولید به شهادت رسیدند و چه آنهایی که با کوله پشتی به کنار دیگر رزمندگان رفته و از کشور دفاع کردند.

وی عنوان کرد: بیش ازهزار و۷۴۰ نفر جانباز و ۱۱۲ نفر آزاده و سه هزار و ۲۰۰ نفرنیروی رزمنده جبهه ای داریم. اکنون سه نفر شهید مدافع حرم نادر حمید، داوود نری میسی و علی حسینی کاهکش از بین ۶۰ شهید مدافع حرم متعلق به این پایگاه هستند.

فرمانده حوزه بسیج تندگویان صنعت نفت ـ جنوب بابیان اینکه مهر ماه در شورای فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب درخواست کردیم و به اتفاق آرا قبول کردند اضافه کرد: در نقاط زیر مجموعه مثل شهرک های مسکونی یا سایت های اداری شهدای گمنام را تشییع کنیم.

سرهنگ مببینی بااشاره به اینکه موافقت اولیه را اعلام و در نقاط موردنظر مثل شهرک نفت و کوی فدائیان اسلام بررسی انجام شد گفت: از آن زمان تا کنون ۶ کمیته تشکیل دادیم که این کمیته ها شامل اطلاع رسانی و تبلیغات، فرهنگی و هنری، پشتیبانی و مالی، فنی و عمرانی، انتظامی و حراست، امنیتی و اجرایی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ شهید در آذر ماه امسال تفحص و از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: روز چهارشنبه این هفته دو شهید در شهرک نفت و مجموعا ۱۰ شهید در خوزستان به خاک سپرده خواهند شد. روز سه شنبه نیز مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.