نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: متولیان فرهنگی و اجتماعی بدانند که آموزش و آشنایی در باره مواد مخدر و مضرات آن باید از اواخر دبستان شروع و تا دانشگاه ادامه یابد.

آموزش مضرات مواد مخدر باید از دبستان آغاز شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، یوسف داوودی افزود: افرادی که مواد مخدر و روان گردان‌ها را مصرف می کنند، موادی در مغزشان ترشح می‌کند که قدرت اراده را از آنها می گیرد.

وی با بیان اینکه قرص‌های روان‌گردان جزیی از مواد مخدر هستند ، اظهار کرد: در حال حاضر مواد مخدر با ترکیبات شیمیایی خطرناک و کشنده با نام های جدید عرضه می شود که شرایط را بای مقابله با اعتیاد دشوار می کند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ظرفیت های فکری و فرهنگی جهت آگاه سازی کودکان ، نوجوانان و جوانان درباره خطرناک بودن مواد مخدر و قرصهای روان گردان ، عواقب روانی و جسمی در جامعه بیشتر ایجاد شود تا آنان با هوشیاری در برابر این بلای خانمان برانداز ایمن باشند.

داوودی با بیان اینکه عوامل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی ، بیکاری ،و غیره در گرایش به معتاد شدن دخیل است ، گفت: با وجود این عوامل باید دولت و مردم تلاش کنند تا اعتیاد در درون نهاد خانواده و جامعه رسوخ نکند ، زیر توسعه کشور را به خطر می اندازد.

به گفته وی، ورود مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به کشور یکی از نقشه های دشمن برای نابودی جوانان ما است ، آنها از طریق رسانه های ماهواره ای مختلف تلاش می کنند، جمعیت جوان کشورمان را با تبلیغات کاذب از جمله انرژی زا و شادی آور بودن مواد مخدر ، نابود کنند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از این اقدام دشمن به نام جنگ نرم یاد کرد و افزود: باید راههای جدید و محکم برای مقابله با این جنگ نرم برنامه ریزی کنیم و مجلس شورای اسلامی با توجه به رویکرد قانون گذار بودنش ، مصوبات خوبی در برنامه ششم در راه مبارزه با اعتیاد قانون گذاری کرده است .

داوودی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده برای برای پنج سال آینده،ورود مواد مخدر به کشور کم شود و نمایندگان مجلس با کارشناسان و متخصصان مربوطه تلاش می کنند قوانین خوبی را برای مقابله با اعتیاد تصویب کنند.

وی تصریح کرد: البته در برنامه ششم توسعه بودجه ای نیز برای این امر دیده شده و امیدواریم با عملیاتی شدن، مبارزه با مواد مخدر مفیدتر شود و جلوی نفوذ بلای خانمان برانداز را بگیریم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان فرهنگی و اجتماعی نیز بدانند که آموزش و آشنایی در باره مواد مخدر و مضرات آن باید از اواخر دبستان شروع و تا دانشگاه ادامه یابد.

داوودی افزود: بحث پرکردن اوقات فراغت نیز برای مقابله با اعتیاد بسیار مهم است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب مراکز بازپروری در کشور ، اظهار کرد: بخش خصوصی در ایجاد مراکز بازپروری و ترک اعتیاد خوب ورود کرده و در حال حاضر مشاهده می کنیم که با کمک خیران رد برخی شهرها این مراکز ایجاد شده و خدمات مطلوبی را به معتادان در حال ترک ارایه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.