آستارا- معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اقتصادی راه آهن بین المللی آستارا-آستارا از دستگاه های اجرایی استان وشهرستان خواست تا با همکاری بیشتر به رونداجرای این پروژه سرعت بخشند.

دستگاه های اجرایی در روند پیشرفت پروژه راه آهن آستارا-آستارا همت کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت شعبان پور ظهر یکشنبه در جریان بازدید  از پروژه احداث پل ریلی و ایستگاه بارانداز راه آهن بین المللی آستارا با اشاره به بازدید اخیر استاندار گیلان و میر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان از این پروژه و دستور ویژه استاندار برای رفع برخی مشکلات عمرانی مربوط به این طرح بین المللی اظهار کرد: در نشستی که با مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان در راستای تامین سوخت خودروهای سنگین عملیاتی در این پروژه و همچنین مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای دستور مجوز برای تامین مصالح پروژه از جمله سنگ، شن و ماسه داشتیم، موانع بررسی و مشکلات مربوط در این زمینه حل شد.

شعبان پور با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن آستارا-آستارا اهمیت اقتصادی بسیاری دارد و هر چه سریعتر باید ساخت آن به اتمام برسد، افزود: برای اینکه ۱.۵کیلومتر مسیر ریلی تا ایستگاه بارانداز هر چه سریعتر به اتمام برسد، نیاز به شن، ماسه و سنگ بود و در این رابطه دو پیچ در مسیر آستارا به اردبیل که نیاز به تعریض داشتند به عنوان معدن غنی خاک و سنگ در منطقه صیادلر آستارا برای استفاده پیمانکار پروژه معرفی و با همکاری دستگاه های نظارتی مجوز برداشت از این معادن برای استفاده پیمانکار در پروژه صادر شد.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه ملی و بین‌المللی راه آهن مرزی آستارا -آستارا در آینده به راه آهن رشت و در مجموع به راه آهن سراسری کشور وصل می شود، گفت: احداث راه آهن آستارا-آستارا-رشت که با مشارکت کشور جمهوری آذربایجان در حال انجام است، منجر به تحول عظیم اقتصادی در استان گیلان و کشور می شود.

وی همکاری بسیار خوب مقامات جمهوری آذربایجان در این زمینه را یادآور شد و افزود: عزم و اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور  اتصال خطوط ریلی در آستارا و توسعه اقتصادی هر دو کشور همسایه است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان از برنامه ریزی برای افتتاح نمادین پروژه راه آهن آستارا-آستارا و ورود قطار به شهر مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان دو کشور خبر داد و گفت: راه آهن بین المللی آستارا-آستارا در خدمت دوستی بین دو ملت ایران و آذربایجان است.

یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جریان این بازدید گفت: پروژه راه آهن آستارا به آستارا یک پروژه ملی است و باید با نگاه ملی به آن نگریست و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و استان نیز باید در تسهیل اجرای آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.