یزد- مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۰۷ هزار کلاس توسط ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان آماده سازی شده است.

  بیش از ۱۰۷ هزار کلاس برای اسکان نوروزی فرهنگیان آماده شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عصر یکشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش و ستاد خدمات سفر فرهنگیان اظهار داشت: نام‌نویسی برای رزرو اسکان ویژه فرهنگیان انجام می‌شود و فرهنگیان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی برای اسکان در این کلاس‌ها و دیگر مراکز اقامتی اقدام کنند که برای این نام‌نویسی تا ۲۲ اسفندماه فرصت دارند.

عباسعلی باقری گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نوروزی ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح کشور پذیرای بیش از یک میلیون خانوار در مدارس و کلاس‌های درس باشد.

وی افزود: بیشترین مراجعان به ستاد اسکان آموزش و پرورش در استان فارس است واستان یزد جایگاه پنجم در این زمینه را به خود اختصاص داده است و استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان و هرمزگان به ترتیب از رتبه نخست تا چهارم قرار دارند.

معاون توسعه مشارکت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان یزد در این نشست اظهار داشت: بیش از ۳هزارو۸۰۰ کلاس در سطح ۴۲۰ مدرسه استان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است و همچنین ۴۰ کلاس ویژه که دارای تخت است در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که ۶۵ هزار خانواده را اسکان بدهیم.

علی دهقان گفت:یکی از اقدامات پشتیبانی و حمایتی از فرهنگیان تسهیلات قرض الحسنه است که سالانه ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد که در بخش درمان نیز هزینه می‌شود ضمن اینکه برای بیماران نیز تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مشارکت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان یزد افزود:  از دیگر اقدامات انجام شده توسعه صندوق درمان فرهنگیان است که فرهنگ بیمه را به خوبی در بین فرهنگیان استان یزد نهادینه کردیم و در حال حاضر بخش عمده‌ای از این قشر را تحت پوشش قرار داده و با ۷۰ درصد تخفیف با تعهد ۱۵۰ میلیون تومان برای فرهنگیان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.