مشهد- هم‌زمان با ایام سوگواری و شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) آئین افتتاحیه نمایشگاه«ریحانه‌النبی » با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به آثار هنری در نگارخانه رضوان برگزار شد.

آثار خوشنویسی بانوان در نمایشگاه «ریحانه النبی» به نمایش در آمد

به گزارش قدس آنلاین، در این نمایشگاه برای نخستین بار آثار بانوان خوشنویس مشهدی ازجمله خانم‌ها؛ مریم امام ‌وردی، ریحانه رحمتی، مریم سادات موسوی، فاطمه مقیمی و ... در معرض دید علاقه‌مندان به این هنر قرار گرفت.

در نمایشگاه«ریحانه‌النبی» پنجاه اثر از سی بانوی هنرمند و خوشنویس شهر مقدس مشهد در سبک‌های مختلف خوشنویسی همچون نستعلیق، خط شکسته، خط کوفی و ... به روی دیوار رفته است.

تکتم وظیفه‌دان یکی از بانوان خوشنویس است که و یک اثر از وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده، در حاشیه این مراسم گفت: اولین بار است که نمایشگاهی جداگانه به آثار بانوان خوشنویس اختصاص داده‌شده است و این‌یک اتفاق خوش‌آیند برای بانوان خوشنویس مشهدی است.

وی با اشاره به مشکلات بانوان هنرمند، ابراز کرد: یک بانوی هنرمند باید در کنار همه وظایفی که در خانه‌بر عهده دارد کارهای هنری را هم انجام دهد  و فقط عشق و علاقه است که سختی کار را آسان می‌کند ولی درعین‌حال این بانوان نیاز به حمایت معنوی از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی دارند.

این بانوی هنرمند بابیان اینکه هنر خوشنویسی یک هنر منحصربه‌فرد و مختص ایرانیان است، گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که این رشته با همه قدمت و اصالتی که دارد در حال محو شدن است و مسئولان نهادهای هنری باید با تلاش کنند تا با ایجاد بازار کار و معرفی  آثار هنری که در این حوزه خلق می‌شود از هنرمندان این رشته حمایت بیشتری کنند.

علی‌محمد حسین زاده یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه «ریحانه‌النبی» و از فعالان عرصه خوشنویسی، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: آثار ارائه‌شده در نمایشگاه در سطح عالی و ممتاز است و نشان‌دهنده استعداد بالای بانوان هنرمند است.

وی برگزاری نمایشگاه جداگانه برای بانوان خوشنویس را عاملی برای ترغیب و تشویق دیگر بانوان علاقه‌مند به این رشته دانست و ابراز کرد: بانوان هنرمند باوجود تمام مشغله‌هایی که دارند آثار بسیار ارزنده‌ای را خلق می‌کنند ولی برای رشد و شکوفایی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارند.

لازم به یادآوری است: نمایشگاه«ریحانه‌النبی» که در مکتب رضوان وابسته به موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی دایر شده است، تا سیزدهم اسفندماه سال جاری صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری خواهد بود.گفتنی است برنامه­های فرهنگی ریحانه در ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها  به همت سازمان فرهنگی و مشارکت تمامی نهادهای آستان قدس باهدف تبیین هویت زن مسلمان مبتنی بر سیره عملی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حال اجرا می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.