من قادر نیستم احساساتم را درباره حضورم در کربلا بویژه هنگام ورود به بین‌الحرمین بیان کنم.

عشق امام حسین(ع) مرز نمی‌شناسد

قدس آنلاین - در میان هیأت‌هایی که همه ساله به صورت رسمی و غیر رسمی میهمان آستان مقدس حسینی می‌شوند، هیأت‌های مختلف خارجی نیز به چشم می‌خورند که توفیق زیارت و نماز در این بارگاه مقدس نصیب آن‌ها می‌شود. یکی از این هیأت‌ها که بتازگی توفیق زیارت بارگاه حسینی را یافتند، گروهی متشکل از ۸۶ نفر از ملیت‌های هلند، آلمان و سوئد هستند. در دیداری که با برخی از این زائران داشتیم، حس و حال آن‌ها را از زیارت این بارگاه قدسی جویا شدیم.

*شوق دوباره زیارت

احمد الیاس، نخستین زائری بود که با او به گفت و گو نشستیم. احمد می‌گوید: «این دومین بار است به زیارت کربلا مشرف می‌شوم. نخستین بار دو سال پیش توفیق یافتم، اما هر دو زیارت از اشتیاق من برای آمدن مجدد به این سرزمین نمی‌کاهد و از همان لحظه‌ای که از این مکان مقدس خارج می‌شوم، شور و اشتیاقم برای زیارت مجدد آغاز می‌شود. من می‌خواهم از طریق شما به کسانی که تاکنون به زیارت کربلا نیامده‌اند این پیام را بدهم که بیایند و از این لحظات زیبا و فضای روحانی حاکم بر آن لذت ببرند».

این زائر آلمانی ادامه می‌دهد: «در آلمان زمانی که اتفاق یا تجمعی صورت می‌گیرد، رسانه‌ها از همه سو به ابعاد قضیه می‌پردازند؛ اما درباره حضور میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این مکان مقدس در مراسم و آیین‌های مختلف هیچ خبری منتشر نمی‌کنند. من تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا این اطلاعات را به دوستان و نزدیکان و اطرافیانم منتقل کنم».

*حس خوب بین الحرمین

نیلا، یکی دیگر از زائران است که می‌گوید: «من قادر نیستم احساساتم را درباره حضورم در کربلا بویژه هنگام ورود به بین‌الحرمین بیان کنم. هربار هنگام زیارت امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) آرامشی عجیب وجودم را در بر می‌گیرد که لحظه‌ای از من دور نمی‌شود. قبلاً نزدیکانم که به زیارت کربلا می‌آمدند برایم از حس درونی‌شان می‌گفتند، اما من تا زمانی که مشرف نشدم، هرگز نتوانستم احساسات آن‌ها را درک کنم».

*عاشقان حسین در بوخوم

علیرضا از شهر بوخوم که نخستین بار است قدم بر این سرزمین مقدس می‌گذارد، می‌گوید: «تصویری که از عراق در جهان منعکس می‌شود نشان دهنده خطرناک بودن این کشور و حضور بی شمار تروریست‌هاست. این امر موجب شده بود از سفر به کربلا ترس داشته باشم، اما آنچه می‌بینم عکس آن چیزی است که تصور می‌کردم و از این پس تلاش خواهم کرد تصویری حقیقی از این سرزمین را برای دیگران بازگو کنم». او می‌گوید: «ما هر ساله در دهه محرم در شهر بوخوم مراسم عزاداری اباعبدالله(علیه‌السلام) برگزار می‌کنیم و با افتخار می‌گویم امسال بیش از ۱۷۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند».

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.