یک نماینده کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی می گوید هر چه قدر به تصویب طرح تعدیل مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر نزدیک می‌شویم، هجمه ها علیه نمایندگان بیشتر می‌شود.

هجمه‌ها به نمایندگان با تصویب تعدیل مجازات اعدام بیشتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، یحیی کمالی پور در نشست تخصصی بررسی مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر اظهار کرد: در ماه های گذشته که طرح تعدیل مجازات اعدام مطرح شده، هجمه های زیادی به نمایندگان صورت گرفته و حتی نمایندگان مجلس را متهم به حمایت از قاچاقچیان کردند و قطعا این هجمه ها و التهاب، هر چه جلوتر برویم و به تصویب نزدیکتر شویم، بیشتر می شود؛ بنابراین این آمادگی را جامعه حقوقی ما داشته باشد تا التهابات زمان تصویب را مدیریت کند.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 30 سال است در حوزه مواد مخدر مبارزه کردیم اما به 4 میلیون معتاد رسیدیم،میزان دسترسی به مواد مخدر به کمتر از یک ربع رسیده و به صورت آمار غیر رسمی چند هزار نفر را اعدام کردیم و 5500 نفر نیز در انتظار اعدام بودند که تا الان 200 الی 300 نفرشان هم اعدام شدند و درگیر صدها مشکل اجتماعی دیگر هستیم.
وی توضیح کرد: امروز در ارتباط خانواده زندانیان مشکلات زیادی داریم. 20 سال قاضی و رییس دادگستری و قاضی دادگاه انقلاب بودم و می دانم که فاصله عفاف تا فساد یک خانواده به کمتر از یک ماه رسیده است.
کمالی پور گفت: می دانم که با اعدام یک نفر نمی توانیم یک خانواده را اصلاح کنیم بلکه فرزندانشان را معاند نظام می کنیم و امروز وظیفه شرعی و عقلانی داریم که در این مسیر تا انتهای راه بایستیم.
وی تاکید کرد: جامعه حقوقی ما در مقابل هجمه ها باید ادله مثبت و منطقی را آماده و ارائه کنند. همه ما برای دفاع از انسانیت و شخصیت انسان ها وظیفه داریم و باید به شخصیت اجتماعی و فرهنگی افراد توجه کنیم؛ کسی که به خاطر نداری و ناچاری، دست به این کار می زند آیا باید اعدام شود؟
نماینده مردم کرمان ادامه داد: معتقدیم و ایمان داریم با اعدام به سرمنزل مقصود نمی رسیم همان طور که تا الان نتوانستیم برسیم و باید برای جان انسان ها ارزش قائل شد.
وی در پایان تاکید کرد: تا کنون فقط با معلول ها مبارزه کردیم و دست مان به علت ها نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.